کشف یک میدان گازی در سوریه+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان بسام طعمه، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه، امروز (شنبه) از پایان کار حفاری اولیه در چاه «زملت المهر ۱» در منطقه میدان گازی ریف در حومه حمص خبر داد.

این وزارتخانه در صفحه رسمی خود در سایت شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که ارزیابی حجم تولید و اتصال این چاه به شبکه گاز طی دوره آتی انجام خواهد شد و چاه‌های اضافی در میدان حفر می‌شود تا میزان ذخیره گاز مورد ارزیابی قرار گیرد.

با اینکه منابع سوخت‌های فسیلی سوریه در مقایسه با باقی کشور‌های غرب آسیا کوچک است، صنایع نفت و گاز این کشور یکی از مجاری اصلی تامین منابع مالی دولت بوده است.

در سال ۲۰۱۸، ذخایر نفت خام سوریه حدودا ۲.۵ میلیارد بشکه بود. برای مقایسه، ذخایر نفت عربستان ۲۹۷ میلیارد بشکه و عراق ۱۴۷ میلیارد بشکه تخمین زده شده است.

کشف میدان‌های گازی عظیمی در مناطق شرقی سوریه و علی‌الخصوص در نزدیکی شهر دیرالزور بسیار مهم است و این منابع می‌تواند به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد سوریه کمک کند.

مخازن نفت این کشور در استان دیر الزور در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق، و حسکه در شمال شرق متمرکز است. اما شروع درگیری‌ها در سال ۲۰۱۱ باعث شد تولید نفت در این کشور عملا متوقف شود.

میدان گازی

دکل گازی

کارگران سوری

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا