گرفتار شدن دو میلیون نفر در بنگلادش درپی جاری شدن سیل

شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد وقوع سیل مرگبار در بنگلادش، دو میلیون نفر از ساکنان این کشور را گرفتار کرده است. به گزارش این شبکه تلویزیونی، بسیاری از روستا‌های بنگلادش که در مسیر سیل قرار داشتند، زیر آب رفتند. یک سد در شمال شرقی این کشور نیز تخریب شده است. مقامات بنگلادش شمار قربانیان را

کد خبر : 37001
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 می 2022 - 11:44
گرفتار شدن دو میلیون نفر در بنگلادش درپی جاری شدن سیل

شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد وقوع سیل مرگبار در بنگلادش، دو میلیون نفر از ساکنان این کشور را گرفتار کرده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، بسیاری از روستا‌های بنگلادش که در مسیر سیل قرار داشتند، زیر آب رفتند. یک سد در شمال شرقی این کشور نیز تخریب شده است.

مقامات بنگلادش شمار قربانیان را دست کم ۱۰ تن اعلام کردند. از آغاز هفته تا کنون، حدود دو میلیون نفر نیز در این کشور گرفتار شده اند. در پی وقوع سیل در بنگلادش برق ۵۰ هزار خانوار در شهر سهلت (جلال آباد) واقع در شمال شرقی این کشور نیز قطع شده است.

هفته گذشته  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که سیستم انرژی جهانی شکسته شده و بشریت بیش از پیش به سمت فاجعه اقلیمی نزدیک می‌شود. او همچنین  خواستار خاتمه دادن به آلودگی زیست محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی و تسریع گذار به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

در راستای همین تغییرات اقلیمی مقامات هند اعلام کردند بیش از نیم میلیون نفر در شمال شرقی هند مجبور شدند  از سیل ناشی از باران‌های پیش از فصل موسمی فرار کنند. هند چهارمین کشوری است که تغییرات اقلیمی بیشترین تاثیر را بر آن گذاشته است. این کشور هر ساله حدود ۳ گیگا تن گاز‌های گلخانه‌ای منتشر می‌کند.

تغییرات اقلیمی شاخ آفریقا را نیز نشانه گرفته و براساس همین تغییرات بدترین خشکسالی شاخ آفریقا در چهار دهه اخیر، ۲۰ میلیون نفر را به سمت گرسنگی سوق داده، شیوه قدیمی زندگی را از بین برده و بسیاری از کودکان را دچار سوء تغذیه شدید کرده است.

نتایج بررسی‌های دانشمندان در اواخر سال پیش، نشان داد خشکسالی موسوم به خشکسالی عظیم که دامنگیر غرب آمریکا شده، در هزار و ۲۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و بدترین خشکسالی یک هزار سال گذشته به شمار می‌آید.

برچسب ها :

ناموجود