گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مهدوی روز چهارشنبه در کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با تاکید بر حفظ و احیای اراضی باغی حکم‌آباد تبریز، اظهار کرد: باغ بزرگ تبریز اگر در عمل پیاده شود جزو نمونه‌های شهری در کشور خواهد بود و امیدواریم این طرح اجرایی شود که کار بسیار بزرگی

کد خبر : 10546
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 2:07
گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مهدوی روز چهارشنبه در کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با تاکید بر حفظ و احیای اراضی باغی حکم‌آباد تبریز، اظهار کرد: باغ بزرگ تبریز اگر در عمل پیاده شود جزو نمونه‌های شهری در کشور خواهد بود و امیدواریم این طرح اجرایی شود که کار بسیار بزرگی در عرصه محیط زیست، کشاورزی و باغ شهری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بحث تداخل ارضی و تجاوز به حریم‌ها در تبریز بسیار اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید این حریم‌ها را حفظ کنند و از آنها برای ساخت و ساز استفاده نکنند.

مهدوی ایجاد شهرک کشاورزی را علاوه بر تأمین امنیت غذایی، باعث، ارتقای معیشت کشاورزان، ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان و حفظ محیط زیست و جذب گردشگر دانست و بر عملیاتی کردن باغ شهر تبریز تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز این شهرستان را در تولید محصولات کشاورزی در استان نمونه دانست و گفت: در بخش زراعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شد و سه هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شده است.

فرامرز افشانی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، خاطرنشان کرد: در این طرح ۸۰۰ هکتار گندم، ۸۰۰ هکتار جو، ۴۵۰ هکتار نخود و ۲۵۰ هکتار علوفه دیم هدف گذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود