گفتگوی رژیم صهیونیستی و مصر با حماس درباره پیشنهاد جدید مبادله اسیران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی و مصر در حال کار بر روی پیش نویس توافقنامه‌ای هستند که شامل راه حل‌های جدید برای مسائل مورد نظر تل آویو است.

بر اساس گزارش این روزنامه، ارزیابی رژیم صهیونیستی این است که قاهره می‌خواهد این توافق را پیش ببرد تا حماس و رژیم صهیونیستی را به میز توافق  بازگرداند و مسائل غزه را به آن مرتبط کند.

این گزارش بیان می‌کند که ایال هولاتا، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رونن بار، رئیس شین بت، این هفته با عباس کمال، وزیر اطلاعات مصر دیدار کردند. این در حالی است که کمال با بنت و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه اوت در قدس دیدار کرده بود.

در ماه سپتامبر، حماس دو پیشنهاد را برای مبادله اسیران بیان کرد. طبق این پیشنهاد حماس خواستار آزادی تمامی اسیران توافق «گیلعاد شلیط» و آزادی زنان و کودکان زیر سن قانونی شده بود.

گفتنی است طرح مبادله اسیران «گیلعاد شلیط» که با نام «وفا الاحرار» نیز شناخته می‌شود، توافقی بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس است که در سال ۲۰۱۱ و به منظور آزادی گیلعاد شلیط، سرباز رژیم صهیونیستی به ازای ۱۰۲۷ زندانی عمدتا فلسطینی شکل گرفت. این توافق، پنج سال و چهار ماه پس از دستگیری شلیط از سوی فلسطینیان صورت گرفت.

این توافق، بزرگترین توافقنامه تبادل زندانیان رژیم صهیونیستی و بالاترین بهایی است که این رژیم برای آزادی یک سرباز پرداخت خواهد کرد. گیلعاد شلیط نخستین سرباز رژیم صهیونیستی است که به دست فلسطینیان اسیر شد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا