گفتگو سه جانبه ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص اقدامات اقتصادی چین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو و تلویزیون دولتی ژاپن (NHK)، «هاگیودا کویچی» وزیر تجارت ژاپن، «کاترین تای» نماینده تجاری آمریکا و «والدیس دامبروسکیس» معاون اجرایی کمیسیون اروپا در نظر دارند در خصوص اقدامات  اقتصادی چین با همدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. این دیدار در حاشیه کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی در سوئیس انجام خواهد شد.

این مذاکرات -که بر اساس پیشنهاد دولت سابق آمریکا به اتحادیه اروپا و ژاپن انجام می‌شود- با هدف ایجاد قوانین بین‌المللی جدید برای محدود کردن رفتار مخرب شرکت‌های دولتی، مقابله با شیوه‌های مضر یارانه‌ها، جلوگیری از انتقال اجباری فناوری و سرقت مالکیت معنوی پیگیری می‌شود.

این طرح به دنبال مهار کمک‌های دولتی عظیم چین به صنایع راهبردی داخلی – مانند فولاد و آلومینیوم – از طریق مزایا و کمک‌های مالی دولتی، یارانه‌های انرژی، وام‌های ترجیحی، نهاده‌های ارزان قیمت و هزینه‌های ارزان استفاده از زمین است.

این اعلامیه چند روز پس از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ، همتای چینی وی صورت می‌گیرد. مقامات آمریکایی گفتند که بایدن در نشست ۳ و نیم ساعته عصر دوشنبه، نگرانی‌های خود را در مورد اقدامات اقتصادی غیربازاری چین به وضوح بیان کرد.

مقامات واشنگتن تخمین می‌زنند که دولت چین بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار کمک دولتی به بخش‌های صنعتی کلیدی ارائه کرده است.

تلاش سه جانبه ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری از سوی وزرای بازرگانی هفت اقتصاد بزرگ جهان تأیید شد. هدف از این گفت‌وگو ها، تقویت مقررات مربوط به یارانه‌های صنعتی و محدودسازی شرکت‌های دولتی عنوان شده‌است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا