آخرین وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در سرزمین وحی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه بحمدالله تاکنون مشکل خاصی برای حجاج نداشته‌ایم، گفت: حال زائران ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه در مجموع مساعد است و در سلامت هستند. به گزارش ایسنا، سیدعلی مرعشی در این باره عنوان کرد: بیشترین ویزیت صورت گرفته به علت سرماخوردگی،

کد خبر : 150568
تاریخ انتشار : جمعه 2 ژوئن 2023 - 22:39
آخرین وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در سرزمین وحی



رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه بحمدالله تاکنون مشکل خاصی برای حجاج نداشته‌ایم، گفت: حال زائران ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه در مجموع مساعد است و در سلامت هستند.

به گزارش ایسنا، سیدعلی مرعشی در این باره عنوان کرد: بیشترین ویزیت صورت گرفته به علت سرماخوردگی، بدن درد، دردهای عضلانی، کنترل فشار خون و دیابت بوده است. همچنین چند مورد بستری صورت گرفته که مشکل حادی نبوده است.

به گفته وی، شرایط مناسبی به لحاظ ارائه خدمات درمانی و بهداشتی وجود دارد و در حال حاضر نیز ۲۰۰نفر از ۴۲۰ نیروی کادر درمان وارد عربستان شده اند و الباقی نیز در روزهای آتی و همزمان با افزایش حضور زائران در مکه و مدینه، به نیروها ملحق می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر عنوان کرد: ۵ مرکز درمانی در مدینه وجود دارد که شامل سه مطب ۸ساعته، یک مطب ۲۴ساعته و یک مرکز تحت نظر بستری می باشد.

بر اساس گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، وی گفت: در مکه نیز یک بیمارستان و یک مرکز درمانی ۲۴ساعته راه اندازی شده است. ضمن اینکه در مراکزی که زائران حضور دارند نیز مطب درمانی و خدمات رسانی وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود