آذربایجان شرقی صنعتی ترین استان کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، صابر پرنیان عصر شنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب طی سخنانی اظهار کرد: رفع مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین نیازهای شهرک‌های صنعتی است و تأمین زیرساخت‌ها، احیای واحدهای راکد و افزایش واحدهای صنعتی از مهم‌ترین مزایای حضور مسئولین کشوری در استان‌ها به شمار می‌رود.

پرنیان سپس آذربایجان شرقی را صنعتی ترین استان کشور اعلام کرد و افزود: این استان برخلاف سایر استان‌ها که از اوایل انقلاب سرمایه گذاری دولتی در آنها اتفاق افتاده است، از لحاظ بخش خصوصی صنعتی ترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان بناب نیز با عنوان شهری صنعتی و اقتصادی در استان آذربایجان شرقی دارای مردمانی سخت کوش است.

آذربایجان شرقی صنعتی ترین استان کشور است

لزوم راه اندازی واحدهای نیاز به آب کمتر در فاز دوم توسعه شهرک صنعتی بناب

فرماندار بناب نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت از طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب با اشاره به ضرورت ایجاد واحدهای کم نیاز به آب در فاز دوم توسعه شهرک صنعتی بناب گفت: شهرستان بناب با معضل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

رضا لعلی کمبود مواد اولیه در واحدهای فولادی را معضل اساسی برای واحدهای فولادی و صنعتی در شهرستان اعلام کرد و خواستار چاره اندیشی مسئولین در این خصوص شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب تصریح کرد: شهرستان بناب یک شهرستان صنعتی با کوچک‌ترین مساحت از لحاظ جمعیت در استان آذربایجان شرقی دارای رتبه ۶ و در حوزه صنعت رتبه دوم را به خود اختصاص داده که سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار تن انواع کالا از طریق گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

شهرستان بناب بعد از تبریز دومین شهر مهم صنعتی استان محسوب و رتبه برتر صادرات انواع کالا به خارج از کشور را داراست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا