آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف و باران در ۱۴ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای بارش برف و باران در ۱۴ استان کشور خبرداد. مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی گفت:‌ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش شدید باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی

کد خبر : 86886
تاریخ انتشار : شنبه 7 ژانویه 2023 - 21:18
آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف و باران در ۱۴ استان



رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای بارش برف و باران در ۱۴ استان کشور خبرداد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی گفت:‌ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش شدید باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی شده است، بارش‌هایی که شدت آن در استان‌های بوشهر، خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، سواحل گیلان و مازندران و فارس بیشتر خواهد بود. همچنین بارش شدید برف و باران در  همین ایام برای استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان، گیلان، مازندران، شمال کرمان، یزد، جنوب و غرب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.  

وی با بیان اینکه احتمال وقوع برخی حوادث و وارد شدن خسارات به ویژه در حوزه کشاورزی وجود دارد، گفت:‌در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده است. تجهیزات لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی نیز پیش‌بینی شده است.  

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با این وجود لازم است که مردم نیز نکاتی را مدنظر قرار دهند، از جمله اینکه ازانجام ترددها و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. رانندگی در این شرایط نیازمند مهارت بالایی است و لازم است که رانندگان ضمن اطمینان از سالم بودن وسایل گرمایشی خودروی خود، تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ را نیز برای عبور از گردنه‌های برفگیر به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:‌

توصیه‌ها و هشدارهای پلیس به عابران و رانندگان در روزهای برفی و بارانی

این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید

ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود