آمار چاقی در خوزستان به بیش از ۲۷ درصد رسیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طبق آخرین مطالعه، آمار چاقی در استان خوزستان از ۲۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ در بزرگ‌سالان رسیده است.    پژمان بختیاری نیا شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع چاقی و

کد خبر : 92793
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 ژانویه 2023 - 16:42
آمار چاقی در خوزستان به بیش از ۲۷ درصد رسیده است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طبق آخرین مطالعه، آمار چاقی در استان خوزستان از ۲۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ در بزرگ‌سالان رسیده است.

 

 پژمان بختیاری نیا شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع چاقی و اضافه‌وزن در کشور لازم است که حساس سازی در افراد جامعه به‌منظور آگاه‌سازی عوارض جبران‌ناپذیر آن انجام شود.

 

وی اظهار کرد: در سراسر جهان، ۸۰۰ میلیون نفر مبتلا به چاقی هستند و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد نفر در جهان برسد به عبارتی از هر پنج زن و از هر هفت مرد، یک نفر مبتلا به چاقی خواهند بود.

 

بختیاری نیا تصریح کرد: طبق آخرین مطالعه استپس در سال ۱۴۰۰، آمار چاقی در ایران از ۲۲.۷۵ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۴.۹۶ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است؛ این آمار در استان خوزستان از ۲۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ در بزرگ‌سالان رسیده است.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از برگزاری سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار «حال خوب با وزن مناسب» برای کاهش چاقی در استان خبر داد و افزود: این برنامه از ۲۴ دی‌ماه تا هفتم بهمن سال جاری هم‌زمان با سایر دانشگاه‌های کشور در خوزستان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای روزشمار بسیج ملی تغذیه در خوزستان تشریح کرد: بر این اساس برنامه‌های «شیوع چاقی در کشور» در ۲۴ دی، «چاقی و بیماری‌های غیر واگیر» در ۲۵ دی‌ماه، «عوامل تغذیه‌ای مؤثر از چاقی (رفتارهای انتخاب غذایی، باورها و عادات نادرست غذایی (کودکان- بزرگ‌سالان)» در ۲۶ دی‌ماه، «ترویج فعالیت بدنی در ادارات و مراکز جمعی» در ۲۷ دی‌ماه، «چاقی کودکان و راهکارهای کنترل آن» در ۲۸ دی‌ماه، «چاقی، جنسیت و عوامل فرهنگی» در ۲۹ دی‌ماه، «پیاده‌روی‌های خانوادگی راهکاری برای کنترل وزن» در ۳۰ دی‌ماه، «چاقی و کارشناسان تغذیه» در یکم بهمن‌ماه، «چاقی و جوانی جمعیت» در دوم بهمن‌ماه، «چاقی شکمی و عوارض آن» در سوم بهمن‌ماه، «چاقی و راهکارهای غیراصولی کاهش وزن» در چهارم بهمن‌ماه، «چاقی و سلامت روان» پنجم بهمن‌ماه، «چاقی، دارو درمانی و مکمل‌ها» در ششم بهمن‌ماه و «چاقی و تغییر شیوه زندگی» در هفتم بهمن‌ماه در خوزستان برگزار می‌شوند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بسیج ملی تغذیه سالم هر ساله در دی‌ماه به مدت ۱۵ روز با ابلاغ دفتر بهبود تغذیه جامعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور برگزار می‌شود.



منبع

برچسب ها :

ناموجود