آمریکا از ایران خواست به تروریست‌های اقلیم شمال عراق حمله نکند

درحالی که لحظاتی پیش جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید حملات ترکیه به تروریست‌های پ ک ک را حق قانونی این کشور خواند، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات ایران به مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: «نقض تمامیت ارضی عراق توسط ایران، از طریق حملات مرگبار علیه منطقه کردستان عراق از بیستم تا بیست‌ودوم نوامبر ادامه دارد».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، پرایس ادعا کرد: «آمریکا چنین نقض مکرر و بی‌باکانه تمامیت ارضی عراق را قویا محکوم کرده و از ایران می‌خواهد که از تهدیدها و خشونت بیشتر اجتناب کند».

این درحالی است که جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اغتشاشات اخیر در داخل ایران، تایید کرد آشوب‌گران مسلح هستند و فاش نمود این اسلحه‌ها از طریق اقلیم کردستان در شمال عراق به آنان می‌رسد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشورمان نیز با موشک‌ها و پهپاد‌ها بار دیگر به مواضع آموزشی گروه‌های جدایی طلب و تروریستی و اردوگاه‌های آن‌ها حمله کرد. این حملات تازگی ندارد و بخشی از پاسخ آتشباری مداوم به تلاش‌های این گروه‌هاست که از خاک عراق به دنبال بی ثبات سازی ایران هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا