آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را حفظ می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس منشور مشترک بین آمریکا و اوکراین، واشنگتن قصد دارد تا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را تا زمانی که به زعم خود یکپارچگی اوکراین احیا شود، حفظ کند. این سند پس از گفتگو و دیدار آنتونی بلینکن، وزارت امور خارجه آمریکا و دیمیترو کولبا، وزیر

کد خبر : 7261
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 17:03
آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را حفظ می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس منشور مشترک بین آمریکا و اوکراین، واشنگتن قصد دارد تا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را تا زمانی که به زعم خود یکپارچگی اوکراین احیا شود، حفظ کند.

این سند پس از گفتگو و دیدار آنتونی بلینکن، وزارت امور خارجه آمریکا و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در واشنگتن تصویب و منتشر شد.  بر اساس این منشور، واشنگتن اتحاد مجدد کریمه با روسیه را که در سال ۲۰۱۴ رخ داد، «به رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت».

در این سند همکاری استراتژیک بین واشنگتن و کی‌یف آمده ادعا شده است: آمریکا قصد دارد «تحریم‌ها علیه روسیه یا مرتبط با روسیه» را حفظ کند و همچنین «سایر اقدامات مرتبط را تا زمان بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین در مرز‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اش اعمال کند».

همچنین در این منشور همکاری، واشنگتن دوباره حمایت کامل خود را از تلاش‌های بین المللی از جمله در قالب نرماندی با هدف مذاکره برای حل مسائل دیپلماتیک در پی درگیری در شرق اوکراین تایید می‌کند و می افزاید: آمریکا از حق اوکراین برای تصمیم گیری در مورد مسیر سیاست خارجی آینده خود بدون دخالت خارجی از جمله در رابطه با تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت می‌کند.

امروز همچنین، آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مشارکت استراتژیک واشنگتن و کی‌یف به خبرنگاران گفت: نیرو‌های دریایی و هوایی ناتو به دنبال محک زدن ارتش و ناوگان روسیه هستند، اما این کار آنها تنها  اتلاف وقت و تلاش بیهوده است.

آنتونوف اعلام کرد: بر اساس منشور همکاری استراتژیک بین آمریکا و اوکراین، واشنگتن قصد دارد همکاری با کی‌یف را در زمینه‌هایی مانند امنیت دریای سیاه، دفاع سایبری و اشتراک اطلاعات تقویت کند. همچنین دو کشور برای تعمیق ادغام اوکراین در نهاد‌های یورو-آتلانتیک تلاش خواهند کرد و آمریکا امنیت انرژی اوکراین را تضمین خواهد کرد.

او  تاکید کرد این  منشور پر از کلمات کلیدی با هدف تشدید تنش‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود