آمریکا در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، ۱۸ سناریو دارد

باشگاه خبرنگاران جوان– «ویکتوریا نولاند» امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت: «دولت رئیس‌جمهور جو بایدن، برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین ۱۸ احتمال آماده کرده است، اما من نمی‌خواهم درباره آنان صحبت کنم.» معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و کشور‌های اروپایی علیه روسیه

کد خبر : 14952
تاریخ انتشار : شنبه 15 ژانویه 2022 - 13:36
آمریکا در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، ۱۸ سناریو دارد

باشگاه خبرنگاران جوان«ویکتوریا نولاند» امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت: «دولت رئیس‌جمهور جو بایدن، برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین ۱۸ احتمال آماده کرده است، اما من نمی‌خواهم درباره آنان صحبت کنم.»

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و کشور‌های اروپایی علیه روسیه ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند با این حال آمریکا با متحدان خود آماده اند تا درصورتی که روسیه گامی تهاجمی بردارد مسکو را با درد شدیدی مواجه کنند.

پیش از این نیز جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد آمریکا زمان «تهاجم» روسیه به اوکراین را می‌داند. به گفته او، مسکو ممکن است بهانه لازم برای چنین اقداماتی را نیز ابداع کند.

روسیه بار‌ها هرگونه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین و اتهامات غرب و اوکراین را در این باره رد کرده است. سفارت روسیه در واشنگتن هم اظهارات کاخ سفید در خصوص زمان تهاجم روسیه به اوکراین را اطلاعات نادرست توصیف کرد و آن را فشار رسانه‌ای دانست.

روابط روسیه و ناتو به ریاست آمریکا اخیرا به دلیل افزایش حضور نظامی اعضای این پیمان در نزدیکی مرز‌های روسیه به بهانه حفاظت از اوکراین در برابر آنچه که آنان تهدید بالقوه روسیه می‌خوانند، متشنج شده است. با این حال مقامات روسیه اخیراً پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده‌اند، اما واشنگتن گفته است نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود