آمریکا «شیطان» است و دشمن ما می‌ماند/ عربستان قادر نیست یک هواپیمای کاغذی بسازد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن همزمان با راهپیمایی مردم صنعا علیه آمریکا این کشور را «شیطان» خوانده و اعلام کرد آمریکا دشمن ماست و خواهند ماند، آمریکا چیزی بیشتر از شر است حتی در تخریب، محاصره و تجاوز به یمن نیز دست دارد. الحوثی در

کد خبر : 8879
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 18:07
آمریکا «شیطان» است و دشمن ما می‌ماند/ عربستان قادر نیست یک هواپیمای کاغذی بسازد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن همزمان با راهپیمایی مردم صنعا علیه آمریکا این کشور را «شیطان» خوانده و اعلام کرد آمریکا دشمن ماست و خواهند ماند، آمریکا چیزی بیشتر از شر است حتی در تخریب، محاصره و تجاوز به یمن نیز دست دارد.

الحوثی در ادامه سخنرانی خود گفت: رژیم سعودی و امارات بدون آمریکا نمی‌توانستند این تجاوز را شروع کنند، عربستان توانایی ساختن یک هواپیمایی کاغذی را هم ندارد چه برسد به جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶.

الحوثی خطاب به آمریکا تصریح کرد هر گونه مجازاتی که واشنگتن اعمال می‌کند بر آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد و بی ارزش است، همچنین او آمریکا را به دلیل بستن پایگاه‌های خبری مانند «المسیره» ناقض دموکراسی و آزادی خواند.

محمد علی الحوثی همچنین خطاب به کشور‌های متجاوز گفت: چرا از رسیدن کشتی‌های ما به بندر الحدیده جلوگیری می‌کنید و فرودگاه صنعا را می‌بندید و چرا نقل و انتقالات نقدی را متوقف می‌کنید؟

این مقام یمنی در ادامه سخنرانی خود افزود: اگر آمریکا نبود به کشور ما تجاوز نمی‌شد، آمریکا همان کشوری بود که از روز اول خروج سفیر خود را اعلام کرده و از کشور‌های دیگر خواست سفیران خود را از صنعا خارج کنند. آمریکا هفت سال است که مردم یمن را می‌کشد و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و بدون حمایت آمریکا، کشور‌های متجاوز نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند. محاصره یمن توسط ناو‌های آمریکایی انجام گرفته است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: مردم یمن به داد و فریاد آمریکا اهمیتی نمی‌دهند و در مواضع خود ثابت قدم هستند. ما با آن‌ها گفتگو داشتیم، اما آن‌ها فقط دنبال اکتشاف و هدف ما بودند و کاری از پیش نمی‌بردند. تحریم‌های هوایی و دریایی مردم یمن را هدف قرار می‌دهند، ما به خراج یمن کاری نداریم، چیزی در آن جا نداریم و به خراج از یمن نخواهیم رفت. ما نه صاحب شرکت و نه سرمایه‌ای هستیم، ولی توقف حواله‌ها فقط به شهروندان یمنی آسیب می‌زند.

راهپیمایی مردم صنعا در میدان الثوره علیه آمریکا

مردم یمن امروز در اعتراض به اقدامات آمریکا و علیه این کشور در برخی از شهر‌ها مانند صعده و صنعا راهپیمایی کرده و شعار‌هایی ضد آمریکا سر دادند.

بیانیه این راهپیمایی نیز بدین شرح است: مردم یمن تاکید می‌کنند پافشاری در ادامه محاصره و تجاوز، ضرر و زیان بیشتری را برای متجاوزان به همراه خواهد داشت. شرط بندی کشور‌های متجاوز بر حمایت آشکار آمریکا یک شرط شکست خورده است و وقتی‌که در طول سال‌های گذشته تجاوز به دستاوردی نرسیده است چطور ممکن است تنش جدید به دستاوردی برسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم یمن با توکل بر خدا و یاری طلبی از حق مشروع خود در دفاع از خود کوتاهی نخواهند کرد و به یاری خداوند به نبرد آزادی ملی تا زمانی که متجاوزان سرنگون شوند ادامه خواهند داد. تسلیم شدن کشور‌های متجاوز به دولت آمریکا و تسلیم شدن در برابر امیال تهاجمی آن هزینه زیادی برای آن‌ها خواهد داشت و عواقب آن جدی خواهد بود. ما از همه آزادگان یمن می‌خواهیم که از جبهه‌ها حمایت کنند و با تمام قوا با این تجاوزات مداوم علیه کشورمان مقابله کنند.

در پایان بیانیه راهپیمایی مردم یمن علیه آمریکا نیز گفته شد یمن به ارتش، کمیته‌های مردمی، نیروی موشکی و پهپاد‌ها برای عملیات بازدارنده تبریک می‌گوید و خواهان حملات بیشتری هستند که بر عمق کشور‌های متجاوز تأثیر می‌گذارد و شر متجاوزان را از سر مردم یمن کم کنند. فریب خوردگانی که علیه مردم خود میجنگند باید بدانند که بازگشتشان به کنار وطن بهتر از ماندنشان کنار متجاوزان است و به عنوان سوخت جنگ اشغالگران و بلندگوی آن‌ها و سیاست‌های استعماری آن‌ها عمل نکنند.

ساعاتی پیش نیز شبکه تلویزیونی المسیره تصاویری از تظاهرات گسترده مردم صعده علیه عربستان سعودی و آمریکا پخش کرد. تظاهرکنندگان که پلاکارد‌هایی در دست داشتند شعار‌هایی علیه آمریک و کشور‌هایی که در ائتلاف سعودی مشارکت دارند و به سراسر خاک یمن حمله کرده اند، سر می‌دادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، آمریکا را عامل فشار‌های نظامی و اقتصادی و ادامه حملات به یمن و محاصره این کشور دانستند و شعار «الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دادند و تاکید کردند در نهایت «اسلام» پیروز است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود