آژانس انرژی اتمی: ایران آماده افزایش غنی‌سازی در نیروگاه فردو است

خبرگزاری رویترز مدعی شد گزارش دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل که این خبرگزاری روز دوشنبه آن را مشاهده کرده است، نشان می‌دهد که ایران با آماده‌سازی سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۶ که می‌تواند آسان‌تر بین سطوح غنی‌سازی تغییر کند، در سایت زیرزمینی فردو غنی‌سازی اورانیوم خود را بیشتر می‌کند. آژانس انرژی اتمی در گزارش خود مدعی شد: «ایران

کد خبر : 40502
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 ژوئن 2022 - 23:31
آژانس انرژی اتمی: ایران آماده افزایش غنی‌سازی در نیروگاه فردو است

خبرگزاری رویترز مدعی شد گزارش دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل که این خبرگزاری روز دوشنبه آن را مشاهده کرده است، نشان می‌دهد که ایران با آماده‌سازی سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۶ که می‌تواند آسان‌تر بین سطوح غنی‌سازی تغییر کند، در سایت زیرزمینی فردو غنی‌سازی اورانیوم خود را بیشتر می‌کند.

آژانس انرژی اتمی در گزارش خود مدعی شد: «ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که آماده‌سازی برای فرآیند غنی‌سازی را آغاز کرده، اما تهران شفاف‌سازی نکرده است که تا چه سطحی غنی‌سازی خواهد کرد. ایران قبلاً به آژانس اطلاع داده بود که از دو آبشار IR-۶ می‌توان برای غنی سازی تا ۵ یا ۲۰ درصد خلوص استفاده کرد.»

رویترز نوشت آژانس انرژی اتمی تأیید کرد در گزارشی محرمانه به کشور‌های عضو آمده است ایران اطلاع داده که غیرفعال‌سازی آبشار IR-۶ در تأسیسات فردو از روز یکشنبه آغاز شده است، فرآیندی که مقدم بر غنی‌سازی و همچنین شامل وارد کردن UF۶ به ماشین‌ها است.

نکته مهم این است که آبشار یا خوشه از ۱۶۶ سانتریفیوژ IR-۶ نصب شده در فردو تشکیل شده که یک سایت زیرزمینی در داخل یک کوه است، و این تنها دستگاهی است که به اصطلاح «سربرگ‌های فرعی اصلاح‌شده» دارد که غنی‌سازی به خلوص‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند.

در حال تکمیل …

برچسب ها :

ناموجود