آیا فشار خون بالا درمان دارد؟



آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ناصر سعیدی بیان کرد: در حالت عادی فشار افراد در حالت طبیعی ۱۲ روی ۸ است، اما فشار اول تا ۱۳/۵ و فشار دوم تا ۸/۵ نیز طبیعی است.

وی افزود: اگر در این رنج باشد فرد دارای فشار خون نرمال است، اما اگر فشار خون اول بالاتر از ۱۴ و فشار دوم بیشتر از ۹ باشد، فرد از نظر پزشکان، بیمار و دارای فشار خون بالا است.

وی تاکید کرد: در سنین پایین (۳۰ تا ۵۰) فشار خون دوم و بعد از ۵۰ سال فشار خون اول شان بالا است.

دکتر سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: تا ۹۵ درصد علت فشار خون بالا مشخص نیست به همین دلیل درمان قاطعی برای درمان آن نیز وجود ندارد و تنها با دارو آن را کنترل می‌نماییم، اما خوب نشده و بیمار باید مراقب بوده و از سلامت خود مواظبت کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های کلیه بالغین گفت: فشار خون بالا معمولا از ۳۰ سالگی به بعد بروز می‌کند و، چون علامتی ندارد باید مراقب بود و آن را کنترل کرد.

وی افزود: بسیاری از سردرد‌ها که به حساب میگرن، تنش و یا استرس روزمره گذاشته می‌شود، مربوط به فشار خون بالا است و متاسفانه فشار خون گرفته نمی‌شود و بار‌ها و بار‌ها مشاهد شده برخی افراد دارای فشار خون سال‌ها فشار خون داشته، ولی حتی اقدام به سنجش و گرفتن فشار خود نکرده اند.

وی تاکید کرد: درد قفسه و تپش قلب و خستگی‌های زودرس، سرگیجه و درد کتف، و در نهایت در برخی موارد تهوع و استفراغ از دیگر علائم فشار خون بالا است.

دکتر سعیدی افزود: کسی که فشار خون بالا دارد در صورت عدم درمان دچار عوارض شده و تا ۱۰ تا ۱۵ سال بعد ممکن است برای او خطر آفرین باشد.

وی در پایان گفت: فشار خون را با دارو و غیر دارویی می‌توان کنترل کرد که در حوزه درمان غیر دارویی توصیه می‌کنیم در رژیم غذایی خود از حبوبات استفاده کنند.



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا