ابراز امیدواری گروسی برای فعالیت راستی آزمایی آژانس در ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در صفحه توییتر شخصی خود  بار دیگر به سفر خود به تهران اشاره کرد و  ابراز امیدواری کرد در این سفر فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در ایران از سر گرفته شود وی در این خصوص نوشت: «من امروز برای دیدار با

کد خبر : 8873
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 17:07
ابراز امیدواری گروسی برای فعالیت راستی آزمایی آژانس در ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در صفحه توییتر شخصی خود  بار دیگر به سفر خود به تهران اشاره کرد و  ابراز امیدواری کرد در این سفر فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در ایران از سر گرفته شود

وی در این خصوص نوشت: «من امروز برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کنم تا درباره سوالات اصلی در ایران صحبت کنیم. امیدوارم بتوانیم یک کانال ثمربخش و مشارکتی از گفت‌و‌گوی مستقیم ایجاد کنیم تا سازمان انرژی اتمی بتواند فعالیت‌‌های راستی‌آزمایی ضروری خود را در ایران از سر بگیرد.»

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا سه شنبه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در تهران دیدار می‌کند. گروسی قرار است بعدازظهر کنفرانسی خبری در فرودگاه وین داشته باشد.»

گفتنی است، رافائل گروسی در شهریورماه هم به ایران سفر کرده بود و امشب در فاصله کمتر از سه ماه، دوباره راهی تهران می‌شود. در این سفر، مدیر کل آژانس با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امورخارجه کشورمان دیدار خواهند کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۲۷ آبان خبر سفر رافائل گروسی به تهران را تایید کرد. سفر مدیر کل آژانس در حالی انجام می‌گیرد که هفته گذشته این سازمان ادعای افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده توسط ایران را داشته است.

این دیدار در حاشیه مذاکرات قریب‌الوقوع هسته‌ای ایران و ۴+۱ در تاریخ ۸ آذرماه برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات سیاسی کشورمان همواره بر لزوم رفع تحریم‌ها و نتیجه‌گیری ملموس از مذاکرات تاکید کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود