احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۴ استان

آفتاب‌‌نیوز : در هشدار سازمان هواشناسی کشور مخاطراتی مانند رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ امروز (روز جمعه) برای جنوب‌شرق فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی شده است. همچنین برای روز شنبه (فردا) نیز جنوب‌شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان و شمال خراسان رضوی مخاطرات یاد شده رخ خواهد

کد خبر : 150529
تاریخ انتشار : جمعه 2 ژوئن 2023 - 23:39
احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۴ استان



آفتاب‌‌نیوز :

در هشدار سازمان هواشناسی کشور مخاطراتی مانند رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ امروز (روز جمعه) برای جنوب‌شرق فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای روز شنبه (فردا) نیز جنوب‌شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان و شمال خراسان رضوی مخاطرات یاد شده رخ خواهد داد.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز و در نواحی کوهستانی سقوط سنگ وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین به اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها مورد نظر قرار بگیرد.

بر همین اساس با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تصمیمات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی نیز باید در نظر گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود