ادعای لاپید: ایران قصدی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ندارد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در جریان سفر خود به اراضی اشغالی با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

به گزارش منابع عبری، لاپید در این گفتگو موضع رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و مدعی شد که ایران صرفاً با مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود به دنبال خرید زمان بوده و موضوع پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ دیگر مطرح نیست.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت که ایران واقعاً قصد بازگشت به توافقی را ندارد که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

مالی که صبح روز دوشنبه وارد اراضی اشغالی شد، با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد. او همچنین قرار بود با دیوید بارنیا، رئیس موساد نیز دیدار کند.

سایت خبری والا گزارش داد که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالی ملاقات نخواهد کرد زیرا مالی درخواست چنین نشستی را نکرده است.

اما بنت اعلام کرده که با تلاش آمریکا برای احیای توافقنامه برجام مخالف است.

رابرت مالی در حال حاضر در سفر ۱۰ روزه خود قرار است با مقامات امارات، عربستان و بحرین ملاقات کند.

سفر مالی به خاورمیانه در حالی صورت می‌گیرد که مقامات ایرانی از آغاز دور جدید مذاکرات وین از ۸ آذر خبر داده اند.

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا