ادعای وال استریت ژورنال: ایران تولید تجهیزات برای سانتریفیوژ‌های پیشرفته را از سر گرفته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد ایران تولید تجهیزات برای سانتریفیوژ‌های پیشرفته را از سر گرفته است.

وال استریت ژورنال به نقل از برخی دیپلمات‌ها که به ادعای این نشریه، از این فعالیت‌ها مطلع هستند، نوشت: ایران تولید تجهیزات برای سانتریفیوژ‌های پیشرفته را در یک سایتی که سازمان انرژی اتمی ماه‌ها قادر به نظارت بر آن نبوده و یا دسترسی به آن نداشته، از سر گرفته است.

به ادعای این نشریه، این اقدام ایران، چالشی برای دولت بایدن محسوب می‌شود که تلاش دارد تا خود را برای مذاکرات هسته‌ای آماده کند.

وال استریت ژورنال در ادامه ادعا‌های خود نوشت: این اقدام، نگرانی‌های تازه را در میان دیپلمات‌های غربی ایجاد کرده که می‌گویند این مسأله می‌تواند به ایران اجازه دهد تا در صورتی که بخواهد یک برنامه مخفی تسلیحات هسته‌ای را ایجاد کند، تبدیل بخش‌هایی از سانتریفیوژ را مخفیانه کلید بزند.

گفتنی است پیشتر لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در صفحه توئیتر خود از نهایی شدن تاریخ سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خبر داده بود.

او در حساب کاربری توئیتر خود نوشته بود: «آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد ایران سرانجام از رافائل گروسی مدیر کل آژانس برای سفر به تهران دعوت کرده است. یک منبع آگاه اعلام کرد تاریخ این سفر در حال نهایی شدن است. بخشی از تاخیر به دلیل قرنطینه شدن حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به علت ابتلا به کرونا بوده است.»

دور جدید مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان قرار است هشتم آذر ازسرگرفته شود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا