ادعای گروسی: تنها راه ایران برای پیشبرد اقتصاد، اجازه فعاليت به بازرسان آژانس است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان مدعی شد: برداشتن ۲۷ دوربین و سامانه‌های نظارتی از تأسیسات هسته‌ای ایران بی نهایت نگران کننده است.

وی همچنین گفت: دستیابی به یک توافق با ایران بی آنکه آژانس بتواند اطلاعاتی کافی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را بدست آورد، بسیار دشوار است. ما بایستی با مقامات ایرانی بنشینیم و اوضاع را بررسی کنیم.

او همچنین مدعی شد: تنها راهی که ایران بتواند جلب اعتماد کند و اقتصاد خود را به جلو ببرد، اجازه به بازرسان آژانس (انرژی اتمی) است تا آن‌ها بتوانند به فعالیت شان بپردازند.

اظهارات تازه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی بیان شده است که رافائل گروسی دو روز پیش نیز در گفتگو با الجزیره بر لزوم مذاکرات وین تاکید کرده و گفته بود: «از سرگیری مذاکرات توافق هسته‌ای ایران، معقول‌ترین گزینه است. بین آژانس و ایران تنش‌هایی وجود دارد، اما همیشه جایی برای تفاهم نیز است. امیدوارم هرچه زودتر به ایران سفر کنم.»

او همچنین بازرسی‌های آژانس را بی طرفانه و منصفانه خواند و مدعی شده بود که این بازرسی‌ها به ایران این فرصت را می‌دهد تا آنچه را که درباره عدم وجود مخفی کاری در برنامه خود می‌گوید، اثبات کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا