ارتش کره جنوبی: پیونگ یانگ یک موشک بالستیک دیگر شلیک کرده است

ارتش کره جنوبی در خبری فوری دقایقی پیش اعلام کرد که پیونگ یانگ بار دیگر یک موشک بالستیک به سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است، اما جزئیات بیشتری از این حمله و نیز برد موشکی که شلیک شده است در دست نیست. به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی در سالی که گذشت رکورد شلیک

کد خبر : 65218
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 نوامبر 2022 - 6:30
ارتش کره جنوبی: پیونگ یانگ یک موشک بالستیک دیگر شلیک کرده است

ارتش کره جنوبی در خبری فوری دقایقی پیش اعلام کرد که پیونگ یانگ بار دیگر یک موشک بالستیک به سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است، اما جزئیات بیشتری از این حمله و نیز برد موشکی که شلیک شده است در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی در سالی که گذشت رکورد شلیک موشک را شکسته است.

هفته گذشته نیز کره شمالی چندین موشک بالستیک کوتاه برد و بلند برد را به سواحل کره جنوبی شلیک کرد.  آمریکا نگران است که پیونگ یانگ در آینده دست به آزمایش موشک‌های هسته‌ای خود برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ تا به امروز بزند.

رهبر کره شمالی در روز‌های اخیر اعلام کرد در آزمایش‌های موشکی هفته گذشته خود حمله به کره جنوبی و آمریکا را شبیه سازی کرده است.

پیونگ یانگ همچنین خاطرنشان کرد که پرتاب‌های موشکی پاسخی به مانور‌های هوایی مشترک سئول و واشنگتن بود که بین ۳۱ اکتبر و ۵ نوامبر برگزار شد. ارتش کره شمالی این تمرینات را گسترده و تهدید کننده توصیف کرد و گفت: این مانورها، آشکارا اقدامی تحریک آمیز برای تشدید عمدی تنش در منطقه و یک تمرین جنگی خطرناک بود که به طور خاص علیه کره شمالی انجام شد.

ستاد کل ارتش خلق کره شمالی گفت که نمی‌تواند «ماهیت تهاجمی» رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را نادیده بگیرد و به همین دلیل در واکنش نمایش قدرت خود را انجام داد.

برچسب ها :

ناموجود