از انتصاب رییس پلیس جدید کشور تا اتخاذ تدابیر دارویی در برابر موج هشتم کرونا



حکم فرماندهی کل انتظامی کشور امروز از سوی مقام معظم رهبری برای سردار سرتیپ احمدرضا رادان صادر و رییس پلیس جدید کشور منصوب شد.

به گزارش ایسنا، با پایان یافتن دوران مأموریت سردار اشتری ، سردار احمدرضا رادان با حکم مقام معظم رهبری، فرمانده کل انتظامی کشور شد. انتصابی که از جمله مهم ترین اخبار امروز بود و به زعم حسین محمدصالحی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی می‌تواند به تقویت امید و احساس امنیت بیشتر در جامعه انجامد.

در متن حکم فرمانده کل قوا خطاب به سردار سرتیپ رادان آمده است:« توصیه اکید این‌جانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقاء توانائی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است. از دستگاه‌های گوناگون کشوری انتظار می‌رود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.»

رادان در ایام جانشینی رئیس پلیس کشور به واسطه ارتباط موثری که با بدنه و پرسنل انتظامی داشت به یکی از فرماندهان محبوب در مجموعه انتظامی کشور بدل شد و صراحت، اقتدار و حضور رسانه‌ای وی نیز سبب شد تا یکی از معروف‌ترین چهره‌های پلیسی در میان مردم باشد، معروفیتی که همچنان و در زمان غیبت رسانه‌ای هشت ساله وی نیز تداوم یافت. اجرای طرح‌های ضربتی برخورد با اراذل و اوباش، اجرای طرح امنیت اخلاقی، اجرای طرح‌های امنیت محله محور، انسداد مرزها و … از جمله اقداماتی است که موجب شهرت رادان در میان افکار عمومی شده است.

 فرمانده جدید که نامی قدیمی در این مجموعه است با چالش‌های زیادی در حوزه ماموریتی خود مواجه است. چالش گشت‌های امنیت اخلاقی و نحوه ادامه فعالیت آن، چالش جرائم فضای مجازی، وقوع سرقت‌های خرد، معتادان متجاهر و موادفروشان، ترافیک و آلودگی هوا، کیفیت خودروها، معیشت کارکنان انتظامی و … از جمله مواردی است که رادان در آغاز دوره مسئولیت خود با آن مواجه است و البته این حسن را دارد که تجربه رویایی با تمام این موارد را در کارنامه دارد و با هیچ یک از آنها غریبه نیست.

«محمد» مشاور «فتاح» شد

امروز همچنین «سعید محمد» طی حکمی از سوی فتاح، مشاور رئیس بنیاد مستضعفان شد.

او پیش‌تر دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور بود و فرماندهی قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا را نیز در کارنامه دارد.

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

اما از خبر انتصابات که بگذریم، در روزهایی که بحران آلودگی هوا، تنفس را برای بسیاری از مردم سخت کرده است،  بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور  خبر خوشی بود که مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت و پر بازدیدترین خبر امروز اجتماعی بود.

بنا بر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بعدازظهر امروز بارش باران و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر و بارش برف و باران در برخی نقاط شمال غرب رخ می‌دهد و فردا یکشنبه (۱۸ دی) ضمن تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر، در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش باران و برف و در نواحی شرق و جنوب شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

پیگیری کاهش ساعت کاری کارمندان «زن» آموزش و پرورش

رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت آموزش و پرورش نیز از احداث مهدکودک برای کارمندان زن وزارت آموزش و پروزش خبر داده و گفته است: احداث و احیای مهدکودک‌هایی که در دهه ۸۰ تعطیل شده بودند، در تمام دستگاه‌ها در دست اجراست و آموزش و پرورش نیز از آن مستثنی نیست.

وی همچنین از تلاش برای تقلیل ساعت کاری بانوان در بخش اداری خبر داد و گفت: مکاتباتی انجام شده و پیگیر هستیم بتوانیم در داخل وزارتخانه به نتیجه مشخصی برسیم؛ پاسخ اولیه وزارتخانه در این باره این بوده که چون پنج‌شنبه‌ها تعطیل شده، ساعات موظفی اداری تا ساعت ۱۶ افزایش یافته است.

وظایف «پلیس اطفال» چیست؟

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، پلیس اطفال برای رسیدگی به جرائم کودکان پنج و هفت ساله و … نیست بلکه این پلیس برای رسیدگی به امور انتظامی کودکان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ما در مجموعه پلیس پیشگیری و در سطح کلانتری‌ها دوایر مشاوره و مددکاری را داریم که تحت نظارت معاونت اجتماعی فعالیت دارند، گفته است: حالا ما در همین مراکز پلیس اطفال را راه‌اندازی کردیم. در پلیس اطفال، اطفال می‌توانند در جایگاه، شاکی، متهم، نیازمند کمک، گمشده و … باشند. تشکیل پلیس اطفال با هدف ایجاد محیط امن برای کودکان در محیط‌های انتظامی است و هیچگونه دریافت گزارش و بازجویی و … در کلانتری انجام نمی‌شود. پرونده‌های تشکیل شده در بخش پلیس اطفال نیز به دادسرای اطفال می‌رود و در آنجا، هم پلیس و هم قوه‌قضاییه بر روند رسیدگی به پرونده نظارت دارد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه افسران رسیدگی‌کننده به این امور تحت آموزش‌های ویژه و خاص قرار گرفته‌اند، گفت: این ماموران که عمدتا فارغ التحصیل رشته‌هایی چون روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، حقوق و سایر رشته‌های مرتبط هستند،  امور مربوط به کودکان را بر اساس آموزش‌های آکادمیک پیگیری می‌کنند.

جدیدترین آمار جهانی کرونا؛ تلفات روزانه در ژاپن رکورد زد

طغیان مجدد کرونا در جهان باعث شده که آمارهای این بیماری در برخی کشورها از جمله ژاپن رکوردهای جدید ثبت شود، بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۶۸ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۹۵ بیمار نیز تایید شده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۴۵۶ فوتی طی شبانه روز گذشته، بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته است. همچنین وزارت بهداشت ژاپن می‌گوید که روز گذشته (جمعه) فوت ۴۵۶ تن بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرده که این رقم، بیشترین آمار روزانه جان‌باختگان در این کشور از زمان آغاز این همه‌گیری تا کنون است.

در ایران هم اگرچه شمار فوتی‌ها همچنان تک رقمی و حتی در برخی روزها صفر است، اما شمار شهرهای زرد در نقشه رنگبندی کرونایی کشور افزایش یافته است، همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت در طول شبانه‌روز گذشته، دو نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۷۰۶ نفر رسید.

وضعیت تامین آنتی‌بیوتیک، سرم و داروهای کرونا برای مقابله با موج هشتم

دکتر سجاد اسماعیلی مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه واردات سرم همچنان بر اساس نیاز کشور و پیش‌بینی‌هایی که درباره کرونا انجام می‌شود، ادامه دارد، گفته است: پیش از این توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم را هدفمند کردیم تا تجویز آن کنترل شود. زیرا این داروها عمدتا در بیمارستان‌ها و موارد بستری تجویز می‌شوند، اما متاسفانه تجویز این داروها در موارد سرپایی بی‌رویه بود. به همین دلیل طی چند ماه گذشته عمدتا توزیع را در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی متمرکز کردیم، اما اکنون این محدودیت بسیار کم شده و سرم در داروخانه‌های خصوصی هم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بنابراین ان‌شاءالله در موج هشتم کرونا در زمینه تأمین سرم و آنتی‌بیوتیک‌ها مشکلی نداریم، گفته است: باتوجه به روند تامین و توزیعی که انجام می‌شود، ان‌شاءالله در تامین این داروها مشکلی نخواهیم داشت. برای داروهای اختصاصی کرونا هم برنامه‌ریزی لازم انجام شده و از قبل دپوهایی وجود دارد و مشکلی نداریم.

بودجه بیش از ۶۰ هزارمیلیاردی شهرداری در ۱۴۰۲

در حالی قرار است که لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران تا پایان دی ماه به شورای شهر ارایه شود که  علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز رقم پیشنهادی آن را اعلام کرد و گفت: قطعا بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است و قرار است برای شهر اقدامی بزرگ انجام دهیم.

علاوه بر لایحه بودجه شهرداری، پارلمان شهری پایتخت بررسی برنامه چهارم  توسعه شهرداری را نیز در برنامه دارند و به همین علت شورا برخلاف هفته‌های گذشته، فردا جلسه علنی ندارد.

پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا:


بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور


پیگیری کاهش ساعت کاری کارمندان «زن»/ احیای مهدهای کودک تعطیل شده ادارات


پرداخت ماهانه ۱۷هزار میلیارد تومان «حقوق» بازنشستگی


وضعیت تامین آنتی‌بیوتیک، سرم و داروهای کرونا برای مقابله با موج هشتم


جدیدترین آمار جهانی کرونا؛ تلفات روزانه در ژاپن رکورد زد

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا