استعفای سفیر دولت سابق افغانستان در چین و احتمال جایگزینی نماینده طالبان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از “راشا تودی”، جاوید احمد قائم استعفای خود را در یک پیام مختصر در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد. 
سفیر دولت سابق افغانستان در پیام خود نوشت: پایان یک مسئولیت شرافتمندانه: از شغلم به عنوان سفیر (افغانستان) استعفا دادم. نمایندگی افغانستان و مردمم یک افتخار بود. دلایل زیادی برای این استعفا وجود دارد، از جمله شخصی و حرفه‌ای، اما من نمی‌خواهم آن‌ها را در اینجا ذکر کنم. 
سفیر دولت سابق افغانستان همچنین یک یادداشت منتشر کرده است که در آن به عدم تامین مالی سفارتخانه افغانستان در چین در شش ماه گذشته اشاره می‌کند. 
قائم در یاداشت خود اعلام می‌کند که تنها ۱۰۰ هزار دلار در حساب سفارت افغانستان باقی مانده و حقوق کارمندان تا ماه ژانویه سال جاری پرداخت شده و کار آن‌ها نیز به پایان رسیده است. 
این یادداشت همچنین نشان از حضور قریب الوقوع یک سفیر در سفارتخانه افغانستان در چین جدید دارد. قائم هویت جانشین خود را فاش نکرد و او را تنها «آقای سعادت» نامید. 
بسیاری از دیپلمات‌های افغان پیش از این پست خود را ترک کرده‌اند و انتظار می‌رود تا زمان رسیدن آقای سعادت، سفارتخانه افغانستان در چین خالی از هرگونه کارمند باشد. 
ده‌ها سفارت افغانستان پس از سقوط دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق این کشور و تسلط سریع گروه طالبان در ماه اوت سال گذشته، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفتند. چندین سفارتخانه این کشور آشکارا موضع مخالفی علیه حاکمان جدید افغانستان به کار گرفتند و اصرار داشتند که آن‌ها همچنان نماینده دولت پیشین افغانستان هستند. 
با توجه به اینکه حکومت طالبان هنوز از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است، سوال سفارتخانه‌های این کشور در کشورهای مختلف همچنان بی‌جواب باقی خواهد ماند. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا