استقبال حزب‌الله عراق از انحصاری شدن در اختیار داشتن سلاح برای دولت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از السومریه نیوز، ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق امروز پنجشنبه از خطابه‌ها درمورد محدود کردن در اختیار داشتن سلاح فقط برای دولت استقبال و ۴ نکته را برای اجرای آن تعیین کرد.

ابوعلی العسکری در پیامی توئیتری نوشت: از خطابه‌ها درمورد تحویل یا محدود کرن سلاح در اختیار دولت استقبال می‌کنیم؛ چراکه اشرار را از درگیری‌های داخلی دور می‌کند؛ البته برای اجرای آن چند مورد باید رعایت شود.

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله افزود: اولاً، طرفی که این درخواست را مطرح کرده، باید اولین کسی باشد که به تحویل تسلیحات خود به ویژه تسلیحات سنگین اقدام می‌کند و مسئولیت یگان‌های نظامی تحت امر خود را به فرماندهی الحشدالشعبی واگذار کند تا آن‌ها را ساماندهی کرده و عناصر بی‌انضباط را از آن خارج کند.

وی ادامه داد: ثانیاً، پس از اجرای مورد اول، این فرآیند از گروه‌هایی آغاز شود که عِده و عُده بیشتری دارند و این یعنی آن‌که پیشمرگه که حدود ۱۶۰ هزار نیرو و پیشرفته‌ترین تسلیحات را در اختیار دارد، باید تسلیحات خود را تحویل دولت دهد.

ابوعلی العسکری اضافه کرد: ثالثاً، اگر این دو مورد اجرایی شد، آن وقت می‌توان گفت که طرح محدودسازی سلاح در اختیار دولت محقق شده است.

وی گفت: چهارم آن‌که نباید از حقوق میلیون‌ها عراقی که رأی آن‌ها در انتخابات اخیر سرقت شده و تا این حد تقلب صور گرفته است غفلت کرد که در غیر این صورت هیچ تضمینی برای فرآیند دموکراتیک در کشور وجود نخواهد داشت.

گفتنی است، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، امروز پنجشنبه بر لزوم پاکسازی الحشدالشعبی از عناصر بی‌انضباط تأکید کرد و گفت: شکست در انتخابات نباید منجر به تخریب روند سیاسی شود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا