استقلال و پرسپولیس جدا شدند/ اتفاقی نادر در جام تحتی!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است. به گزارش ایسنا،  تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی برابر تایلند، راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات انتخابی بازی‌های ساحلی جهان شد. در چارچوب مسابقات انتخابی فوتبال ساحلی آسیا برای کسب سهمیه بازی‌های ساحلی جهان،

کد خبر : 148603
تاریخ انتشار : شنبه 27 می 2023 - 4:31
استقلال و پرسپولیس جدا شدند/ اتفاقی نادر در جام تحتی!



ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی برابر تایلند، راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات انتخابی بازی‌های ساحلی جهان شد. در چارچوب مسابقات انتخابی فوتبال ساحلی آسیا برای کسب سهمیه بازی‌های ساحلی جهان، تیم ملی ایران از ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت عربستان)  پنج شنبه به مصاف تایلند رفت و رقیب خود را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد.  امیرحسین اکبری (دوبار)،  محمدعلی مختاری،  موحد محمدپور،  مهدی شیرمحمدی، محمد مرادی و علی میرشکاری برای شاگردان علی نادری گلزنی کردند.  

حزباوی با قرارداد ۵ ساله به السد پیوست

مدافع جوان تیم ملی فوتبال ایران و فولاد خوزستان با قراردادی پنج ساله به السد، قهرمان لیگ قطر پیوست. محمدامین حزباوی، مدافع جوان و ۱۹ ساله فولاد خوزستان که یکی از پدیده‌های فصل جاری فوتبال ایران بود، با قراردادی پنج ساله به تیم السد قطر، قهرمان فصل جاری مسابقات باشگاهی این کشور ملحق شود.  

منچستر برد، لیورپول لیگ اروپایی شد

با برد منچستر یونایتد برابر چلسی، شیاطین سرخ حضورشان را در لیگ اروپا فصل آینده قطعی کردند. در یکی از دیدارهای عقب افتاده لیگ برتر فوتبال انگلیس، منچستریونایتد میزبان چلسی بود که موفق شد با نتیجه پر گل ۴ بر یک چلسی را شکست دهد و به این ترتیب حضور خود را در لیگ قهرمانان قطعی کرد. در این دیدار، کاسمیرو، مارسیال، برونو فرناندز و رشفورد برای منچستر گلزنی کردند و ژائو فلیکس تنها گل چلسی را به ثمر رساند.

رقابت پایاپای مسی و هالند برای توپ طلای ۲۰۲۳

به نظر می‌رسد ارلینگ هالند و لیونل مسی دو شانس اصلی توپ طلای امسال هستند. وقتی تیم ملی آرژانتین در دسامبر ۲۰۲۲ قهرمان جهان شد، هواداران و کارشناسان هیچ شکی نداشتند توپ طلای ۲۰۲۳ باید به لیونل مسی کاپیتان آلبی سلسته برسد. اما پس از اینکه منچسترسیتی، همراه با ارلینگ هالند، به سه‌گانه طلایی نزدیک شده، شانس ستاره آرژانتینی برای تصاحب این جام کاهش یافت.

اشتباه عجیب در جام تختی

در اتفاقی عجیب در جریان جام تختی، عراقی ها در مبارزه برای وزن ۷۴ کیلوگرم، کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم خود را به میدان فرستادند که این موضوع پس از ۳ دقیقه مبارزه برای داوران روشن شد! در جریان رقابت های مقدماتی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی در ارومیه، حسن عباسپور در وزن ۷۴ کیلوگرم باید برابر مصطفی سلمان از عراق به میدان می رفت اما در شرایطی که تا پایان ۳ دقیقه نخست مبارزه ۳ بر یک از حریف خود عقب بود، داوران متوجه شدند عراقی ها به جای کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم خود، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرمشان را به میدان فرستاده‌اند!

تکرار مبارزه سنگین وزن بر خلاف قوانین اتحادیه جهانی کشتی

در شرایطی که هیات ژوری رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی، رای به تکرار مبارزه امین طاهری و جان محمدی داد که این اقدام بر خلاف قوانین اتحادیه جهانی کشتی است. در جریان رقابت های دور مقدماتی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی در ارومیه، امین طاهری در شرایطی که ۹ بر صفر از مرتضی جان محمدی پیش بود با ضربه فنی شکست خورد. پس از این اتفاق امین طاهری شدیدا به تیم داوری معترض شد و علیرضا رضایی نیز به عملکرد داوران شدیدا انتقاد کرد.

مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس برطرف شده است

وزیر ورزش و جوانان از مسابقات بین‌المللی سوارکاری جام آرموس دیدن کرد. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات بین‌المللی جام آرموس که در مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون سوارکاری ایران در اهتمام جدید با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خوب و مدونی را طراحی کرد. به طور مثال در سال جاری قرار است ۱۴۰ رویداد برگزار کند. تاکنون ۱۷ رویداد را پشت سر گذاشته‌اند که یکی از این رویدادها همین مسابقات است که دو ستاره هم هست. پنج مرحله در سایر کشورها و ششمین مرحله این مسابقات در ایران در حال برگزاری است. اتفاق ارزشمندی است و برای تحول میزبانی رویدادهای سوارکاری از نوع پرش برای فدراسیون ایران مهم است. این میزبانی ها می‌تواند آمادگی خوبی را برای تقبل میزبانی ها به ما بدهد.  

یزدانی امتیاز اول را داد اما ۱۲-۲ فینال را برد

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم جام تختی در ارومیه، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک مقابل هادی وفایی پور به روی تشک رفت و در پایان در مدت زمان ۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه با امتیاز ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی این مسابقات شد. یزدانی در این کشتی ۲ امتیاز از دست داد تا در مجموع سه مبارزه اش ۳۴ امتیاز بگیرد و ۲ امتیاز بدهد.

قهرمانی یزدانی، گلیج و زارع در کشتی آزاد جام تختی

چهره نفرات برتر ۵ وزن دوم کشتی آزاد جام تختی مشخص شد. در پایان رقابت های کشتی آزاد جام تختی به عنوان مرحله اصلی انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان و بازی های آسیایی، رضا اطری در ۶۱، یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود صاحب عنوان قهرمانی شدند.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود