اسپانیا: خواهان پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «آناتولی»؛ «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرده است که «مادرید» از حضور ترکیه در اتحادیه اروپا، بعنوان یک متحد مشترک در پیمان ناتو حمایت می‌کند. پدرو سانچز که به آنکارا سفر کرده، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه

کد خبر : 8425
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 3:04
اسپانیا: خواهان پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «آناتولی»؛ «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرده است که «مادرید» از حضور ترکیه در اتحادیه اروپا، بعنوان یک متحد مشترک در پیمان ناتو حمایت می‌کند.

پدرو سانچز که به آنکارا سفر کرده، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: می‌خواهیم ترکیه جزئی از اتحادیه اروپا باشد، چراکه متحد مشترکی برای آن است.

نخست وزیر اسپانیا، روز چهارشنبه، به دعوت اردوغان، وارد ترکیه شده است.

او در ارتباط با روابط دوجانبه میان دوکشور هم توضیح داد که این روابط به سطحی بی نظیر و بی نهایت مثبتی رسیده است؛ به گونه ای که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور بسیار بالاست و سرمایه گذاری های بزرگی در دو کشور انجام شده است.

سانچز افزود: اپیدمی کرونا بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی دو کشور تاثیر گذاشته که امیدواریم به مرور سطح همکاری های تجاری به روال عادی خود بازگردد. میانگین رشد در ترکیه بالاتر از متوسط است و در آینده نیز این میزان افزایش خواهد یافت.

اداره ارتباط با ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سانچز در هفتمین اجلاس دولت‌های اسپانیا و ترکیه که در آنکارا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این بیانیه توضیح داد که در این اجلاس وزرای ذی ربط دو کشور مشارکت خواهند داشت و طی آن روابط دوجانبه در همه ابعاد و گام‌های ممکن برای گسترش همکاری‌ها بررسی خواهد شد.

همچنین پیش بینی می‌شود دو طرف در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و ناتو نیز بحث و تبادل نظر کنند.

ترکیه که از سال ۱۹۹۹ در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا بوده است و با وجود اینکه مذاکرات درباره بررسی و پذیرش این درخواست از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است، اما سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور باعث شده تا اعضای اتحادیه با عضویت ترکیه مخالفت کنند.

 پس از کودتای نظامی نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه، روابط این کشور و کشور‌های اروپایی بر سر نحوه برخورد آنکارا با متهمان کودتا و نیز تغییرات سیاسی و قضایی اساسی در ترکیه تیره شده است. کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه موجب انتقاد شدید آنکارا از موضع بی تفاوت اتحادیه اروپا درباره آن شد. در ادامه نیز این نهاد اروپایی از نحوه رفتار دولت ترکیه با عوامل کودتا و نیز نقض تعهدات خود در رابطه با روند عضویت در اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود