اصرار غرب بر ارسال سلاح به اوکراین با وجود هشدار درباره عواقب آن

کشور‌های غربی در واکنش به بحث و جدل‌ها در سازمان ملل در خصوص خطر پخش شدن سلاح‌های ارسالی به اوکراین و افتادن آن‌ها به دست باند‌های سلاح در جهان، همچنان بر حمایت تسلیحاتی خود از اوکراین اصرار می‌کنند. پس از بحث‌ها درباره گسترش تسلیحات ارسالی به اوکراین و احتمال افتادن آن‌ها به دست گروه‌های دیگر،

کد خبر : 69428
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دسامبر 2022 - 11:14
اصرار غرب بر ارسال سلاح به اوکراین با وجود هشدار درباره عواقب آن

کشور‌های غربی در واکنش به بحث و جدل‌ها در سازمان ملل در خصوص خطر پخش شدن سلاح‌های ارسالی به اوکراین و افتادن آن‌ها به دست باند‌های سلاح در جهان، همچنان بر حمایت تسلیحاتی خود از اوکراین اصرار می‌کنند.

پس از بحث‌ها درباره گسترش تسلیحات ارسالی به اوکراین و احتمال افتادن آن‌ها به دست گروه‌های دیگر، نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز همراه با نمایندگان کشور‌های غربی در این سازمان از موضع کشورش در خصوص ادامه حمایت تسلیحاتی از اوکراین دفاع می‌کند. کشور‌های زیادی از این رویکرد افتادن سلاح‌ها به دست گروه‌های مختلف حمایت می‌کنند و بر ضرورت پایان دادن مسالمت آمیز به بحران اوکراین تاکید می‌کنند و در این میان برخی طرف‌ها نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به بهره برداری از اوضاع کنونی متهم می‌کنند.

فرانسوا مارتین، کارشناس مسائل سیاسی گفت: به نظر من عاملی که در ارسال تسلیحات نقش ایفا می‌کند، عامل مهمی در این منازعه است که متاسفانه به اندازه کافی درباره آن صحبت نکرده ایم. به نظر من یکی از مسائل مورد توجه زلنسکی و اطرافیان وی این است که همچنان به قربانی کردن مردم و درخواست دریافت تسلیحات و اموال ادامه دهند، زیرا پنجاه درصد از این اموال به سرقت می‌رود و برخی افراد ثروت‌های هنگفتی از این راه به دست می‌آورند.

اینگونه هشدار‌ها چیز تازه‌ای نیست بلکه به ماه‌های گذشته بر می‌گردد بخصوص که سازمان اینترپل از تابستان گذشته زنگ خطر را در این خصوص به صدا در آورد.

روزنامه ایتالیایی اَوِنییر نوشت: این جنگ هولناک عواقب وخیمی برای منطقه شنگن دارد. سازمان‌های اطلاعاتی غربی به تدریج مسیر سلاح‌هایی را که تحت حمایت دولت‌ها و پارلمان‌ها به اوکراین ارسال می‌شود گم می‌کنند. متاسفانه تجارت قانونی، برخی محافل سری را تغذیه می‌کند. نقطه تاریکی که باند‌های اوکراینی و دیگران آن را اداره می‌کنند و ممکن است برخی افسران ارتش اوکراین نیز همدست آن‌ها باشند. مدیرکل اینترپل درست می‌گفت کمه ارسال گسترده سلاح به اوکراین عواقب وخیمی در خصوص گسترش تجارت سلاح پس از جنگ خواهد داشت.

پلیس ملی فنلاند برخی محموله‌های سلاح را که از اوکراین برای جنایتکاران فنلاندی ارسال شده، کشف و ضبط کرده است. این مشکل ابعاد بی سابقه‌ای به خود گرفته است، زیرا سوئد، دانمارک، هلند و دیگر کشور‌ها نیز با همین مشکل روبرو شده اند.

تجار مرگ از راه زمین و دریا و هوا وارد اوکراین می‌شوند تا از بازار بزرگ و باظرفیتی که به وجود آمده است، استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود