اعتراضات در آنکارا و استانبول به دنبال سقوط ارزش لیر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال سقوط بی‌سابقه ارزش لیرِ ترکیه، امروز (سه‌شنبه) اعتراضاتی در دو شهر «آنکارا»، و «استانبول» برگزار شد. این گروه‌ها که در دوشهر اصلی این کشور در حال اعتراض بودند، از حزب حاکم بر ترکیه خواستند تا استعفای خود را ارائه دهد. همچنین در چندین دانشگاه این شهر‌ها نیز دانشجویان

کد خبر : 9017
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 1:02
اعتراضات در آنکارا و استانبول به دنبال سقوط ارزش لیر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال سقوط بی‌سابقه ارزش لیرِ ترکیه، امروز (سه‌شنبه) اعتراضاتی در دو شهر «آنکارا»، و «استانبول» برگزار شد.

این گروه‌ها که در دوشهر اصلی این کشور در حال اعتراض بودند، از حزب حاکم بر ترکیه خواستند تا استعفای خود را ارائه دهد. همچنین در چندین دانشگاه این شهر‌ها نیز دانشجویان به اعتراض پرداختند.

پلیس ترکیه در برخی مناطق این شهر‌ها به مقابله با معترضان پرداخت و اجازه عبور و مرور به آن‌ها را نداد. همچنین در برخی دیگر از شهر‌های شمالی و شمال شرقی ترکیه نیز شکل‌گیری بعضی اعتراض‌ها گزارش شده است.

در هفته‌های گذشته ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا به شدت افت داشته است. تنها در ماه جاری میلادی لیر ترکیه حدود ۱۱.۵ درصد از ارزش خود را در قبال دلار آمریکا از دست داده است. ارزش لیر در طول روز سه‌شنبه ابتدا به ۱۳.۴۴ در مقابل هر دلار رسید، اما در ادامه روز بخشی از این افت را جبران کرد و آخر روز هر ۱۲.۵۱ لیر یک دلار معامله شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود