افزایش ارتفاع امواج در جنوب کشور در پی وزش باد/ از شنا بپرهیزید



سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آسیب به تورهای صیادی براثر وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی ۱تا ۲ متر  و در مناطق دور از ساحل تا ۲.۵ متر خبر داد.

این وضعیت جوی از پیش‌از ظهر سه‌شنبه(۲۷ دی‌ماه) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در روز چهارشنبه و پنجشنبه(۲۸ و ۲۹ دی‌ماه) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس و تا اواخر وقت جمعه (۳۰ دی‌ماه) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان همچنین مناطق غربی دریای عمان دور از انتظار نخواهد بود.

براثر مخاطرات ناشی از چنین شرایطی احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا