افزایش بی سابقه موارد روزانه ابتلا به «کووید ۱۹» در چین

داده‌های رسمی که دولت چین منتشر کرده است، نشان می‌دهد که این کشور روز چهارشنبه بالاترین تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ را از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای، مقامات بهداشتی چین روز پنجشنبه اعلام کردند تعداد موارد جدید ابتلای محلی به کووید ۱۹ در تاریخ بیست و سوم نوامبر به ۳۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید و البته یک مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز ثبت شد.

چین که سیاست مدارای صفر علیه کووید را به اجرا گذاشته است، در چندین مرکز بزرگ اقتصادی خود مانند پکن و شانگهای، با افزایش مجدد شیوع ویروس مواجه شده است.

اواخر روز سه‌شنبه، مرکز مالی شانگهای اعلام کرد از روز پنج‌شنبه مردم نمی‌توانند تا ۵ روز پس از ورود به شهر وارد مکان‌هایی مانند مراکز خرید و رستوران‌ها شوند، اگرچه همچنان می‌توانند به دفاتر بروند و از وسایل نقلیه استفاده کنند. پیش از این، شانگهای ۲۵ میلیون نفری پس از گزارش ۴۸ مورد ابتلای محلی جدید، دستور بسته شدن اماکن فرهنگی و تفریحی در ۷ منطقه از ۱۶ منطقه خود را صادر کرده بود.

 شنبه گذشته برای اولین‌بار از ماه مه (هفت ماه پیش)، یک مورد مرگ مربوط به کرونا در چین ثبت شد. همچنین وزارت بهداشت این کشور از ثبت بیش از ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا در این کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد و تأکید کرد که اکثریت آن‌ها علائمی ندارند. در پکن هم ۶۲۱ مورد مبتلای جدید گزارش شده و به همین دلیل هم برخی محلات در قرنطینه هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا