افزایش تحرکات نظامی غیرعادی روسیه در مرز اوکراین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی در نشست خبری خود از تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و افزایش حجم نیرو‌های روس در این مناطق ابراز نگرانی کرد. وی در ادامه مدعی شد که، همچنان شاهد فعالیت نظامی غیرعادی و انباشت نیرو‌های

کد خبر : 8062
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 3:02
افزایش تحرکات نظامی غیرعادی روسیه در مرز اوکراین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی در نشست خبری خود از تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و افزایش حجم نیرو‌های روس در این مناطق ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه مدعی شد که، همچنان شاهد فعالیت نظامی غیرعادی و انباشت نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین هستیم.

کربی در ادامه اظهار کرد: قرار است، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با همتای اوکراینی خود در این زمینه دیدار و رایزنی داشته باشد.

سخنگوی پنتاگون، در این راستا جزئیات بیشتری را ارائه نداد.

چندی پیش، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در ویدئوی سخنرانی خود که در وب‌سایت ریاست‌جمهوری اوکراین منتشر شد، علی‌رغم هشدار‌های مسکو به کی‌یف درباره ادعا‌های بی‌اساس حول تحرکات نظامی این کشور در مناطق مرزی، مدعی شد که، نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین حضور دارند.

وی در این راستا افزود: کشور‌های غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیرو‌های روسیه را با کی‌یف را به اشتراک گذاشته‌اند.

زلنسکی در ادامه گفت: امیدواریم که تمام جهانیان به وضوح این موضوع را مشاهده کنند که چه کسی واقعاً خواستار صلح است و چه کسی نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است.

طی روزهای اخیر وزارت دفاع اوکراین مدعی شد،۹۰۰۰۰ نفر نیروی روسی در نزدیکی مرز این کشور قرار دارند و در پی آن نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ضمن تکذیب ادعای آمریکا مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین، اظهار کرده بود، این ناتو است که خود را به مرز‌های روسیه نزدیک کرده و مسکو نیز اقدامات دفاعی لازم را انجام خواهد داد.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند.

از سوی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» امروز (شنبه) درخصوص ادعای مقامات غربی مبنی بر آماده شدن مسکو برای جنگ اوکراین گفت: این‌ها (ادعاها) جالب هستند!

او در ادامه افزود: روسیه در شرق اوکراین طرفدار درگیری نیست و در توافقات مینسک نیز این موضوع بیان نشده است که روسیه طرف درگیری است و ما هرگز این ادعا را قبول نکرده و نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه یک موشک ضد ماهواره را علیه یکی از ماهواره‌های آمریکایی ازمایش کرده است و این اقدام در حالی انجام شده است که تنش‌ها میان روسیه و آمریکا، زنگ خطر را در خصوص استقرار نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین به صدا در آورده است.

  لهستان، لیتوانی و لتونی نیز اعلام کرده اند که در حال بررسی اجرای ماده ۴ ناتو در مورد بحران مهاجران در مرز‌های خود با بلاروس هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود