افزایش تلفات سرما در افغانستان

گزارش‌ها حاکیست طی هشت روز گذشته به دنبال سرمای شدید و بارش برف و یخ‌زدگی، دست‌کم ۷۰ تن از شهروندان افغانستان جان باخته و ۷۰ هزار راس دام نیز تلف شده است. به گزارش ایسنا، همچنین مقامات محلی می‌گویند: احتمال می‌رود که شمار تلفات سرما در افغانستان افزایش یابد. خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است: رئیس اداره

کد خبر : 95354
تاریخ انتشار : جمعه 20 ژانویه 2023 - 14:33
افزایش تلفات سرما در افغانستان



گزارش‌ها حاکیست طی هشت روز گذشته به دنبال سرمای شدید و بارش برف و یخ‌زدگی، دست‌کم ۷۰ تن از شهروندان افغانستان جان باخته و ۷۰ هزار راس دام نیز تلف شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین مقامات محلی می‌گویند: احتمال می‌رود که شمار تلفات سرما در افغانستان افزایش یابد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است: رئیس اداره هواشناسی افغانستان، زمستان امسال را «سردترین» زمستان در سال‌های اخیر توصیف کرده است.

طی هفته گذشته دمای هوا در برخی از نقاط افغانستان به منفی ۳۳ درجه سانتیگراد هم رسیده است.

خبرگزاری باختر روز چهارشنبه گزارش داد که شش کودک در شهرستان «شهر بزرگ» و شهر فیض‌آباد، مرکز استان بدخشان در اثر سرمای شدید جان باختند.

به گزارش ایندیپندنت، رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در بدخشان نیز تایید کرده که بیش از ۱۰۰ راس دام در این استان تلف شده است.

عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که جاده‌های چند استان مرکزی و شمالی افغانستان به ‌دلیل بارش شدید برف مسدود شدند. شماری از شهروندان افغانستان خواستار کمک نهادهای امدادرسان شدند تا بتوانند از کودکانشان در برابر این سرمای شدید حفاظت کنند.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود