افزایش درآمد سردخانه میوه

با افزایش تقاضا محصولات غذایی توسط عموم مردم باغداران و کشاورزان اقدام به افزایش تولید محصولات خود نموده اند و از سوی دیگر جهت نگهداری این محصولات و ارائه آنها در تمامی طول سال نیاز به سردخانه هایی می باشد تا بتوان این محصولات را نگهداری نمود و به صورت تدریجی به بازار ارائه نمود.

ساخت سردخانه میوه در ابعاد و اندازه های مختلفی انجام می شود که ساخت یک سردخانه متناسب با شرایط شما آغاز یک کسب و کار پر سود می باشد سردخانه باید بر اساس بودجه شما طراحی و اجرا شود و در ساخت آن باید از بهترین تجهیزات استفاده شود و همچنین ساخت سردخانه بر پایه محاسبات دقیق و در نظر گرفتن تمامی شرایط اقلیمی باعث می شود عملکرد سردخانه بهینه باشد و هزینه های تعمیر و نگهداری آن کاهش یابد.

ساخت سردخانه میوه بر اساس نوع مبرد به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه توضیحات کاملی ارائه میکنیم.

انواع سردخانه میوه

  • سردخانه میوه آمونیاکی
  • سردخانه میوه فریونی

سردخانه میوه آمونیاکی

سردخانه میوه آمونیاکی به صورت صنعتی و در ابعاد بسیار بزرگ طراحی و اجرا می شود و ساخت این سردخانه ها در ابعاد کمتر از 2 هزار تن هزینه سنگینی دارد و توجیه اقتصادی ندارد. برای ساخت این سردخانه نیاز به زمین وسیعی دارید تا بتوانید چنین سردخانه ای را احداث نمایید.

ساخت سردخانه میوه آمونیاکی در ابعاد مناسب طبق توصیه های کارشناسان بسیار سود آور می باشد این سردخانه ها راندمان کاری بالایی دارند و هزینه تعمیر و نگهداری آن ها پایین می باشد.

سردخانه های صنعتی و وسیع از چندین سالن مختلف تشکیل شده اند که باعث می شود بتوانیم محصولات مختلفی در هر سالن نگهداری نماییم و شرایط ایده آل جهت نگهداری طولانی مدت میوه ها را فراهم آوریم.

در ساخت سردخانه آمونیاکی باید دقت نماییم که کوچکترین نشتی گازی نداشته باشیم به این دلیل که گاز آمونیاکی به شدت سمی می باشد و باعث آسیب و حتی مرگ انسان ها می شود این گاز باعث نابودی محصولات درون سردخانه، گیاهان و درختان می شود به همین دلیل باید تجهیزات امنیتی فراوانی در این سردخانه ها داشته باشیم.

سردخانه میوه فریونی

ساخت سردخانه میوه فریونی در ابعاد و اندازه های مختلف امکان پذیر می باشد و هزینه ساخت آن با افزایش ابعاد آن بیشتر می شود. سردخانه های فریونی را می توان به صورت کانکسی، اتاقی یا صنعتی که دارای چندین سالن باشد طراحی و اجرا نماییم و هیچ محدودیتی برای ما ندارد.

در ساخت سردخانه های فریونی بهتر است که از گاز های نسل جدید استفاده نماییم به این دلیل که خطرات زیست محیطی این گاز ها کاهش یافته است و مانند گازهای قدیمی باعث تخریب لایه اوزون نمی شوند.

طراحی و ساخت سردخانه باید بر اساس نوع محصول انجام شود به این دلیل که محصولات مختلف به دما و رطوبت خاصی نیاز دارند که باید تجهیزات مناسبی در سردخانه نصب شود تا محیط سردخانه برای حفظ و نگهداری طولانی مدت میوه محیا باشد و محصول مورد نظر کیفیت خود را حفظ نماید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها و استعلام قیمت آن به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات سردخانه میوه

برای شروع یک کسب و کار سودمند باید با تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سردخانه آشنا باشید که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم.

کمپرسور سردخانه میوه

کمپرسور یا همان موتور سردخانه مهمترین بخش سردخانه می باشد که باعث گردش مبرد در سیکل تبرید می شود. کمپرسور مبرد را از سمت اواپراتور مکش و سپس فشرده می کند و آن را به سمت کندانسور هدایت می کند.

کمپرسور ها دارای مدل های مختلفی چون اسکرو، اسکرال و پیستونی می باشند که معمولا از کمپرسور های اسکرو و پیستونی در ساخت سردخانه استفاده می شود. شرکت های مختلفی در دنیا این کمپرسور ها را برای سیستم های برودتی طراحی و تولید می کنند که معروف ترین آنها در ایران بیتزر، دورین، بوک، دی وی ام کوپلند می باشند که این برند ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و با استفاده از برند ها ضریب اطمینان سردخانه شما را افزایش می یابد.

کندانسور سردخانه میوه

کندانسور سردخانه دارای مدل های مختلفی چون هوایی، آبی و تبخیری می باشد که هر کدام از این کندانسور ها در ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید می شود و بر اساس نیاز پروژه مورد استفاده قرار میگیرند.

کندانسور ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی را ارائه می کنند و باید در انتخاب آن ها دقت نمود تا کندانسور با بالاترین راندمان را برای سردخانه خود انتخاب نماییم.

به عنوان مثال استفاده از کندانسور هوایی در مناطق گرم و خشک منطقی باعث افزایش هزینه های ساخت و نگهداری سردخانه می شود به این دلیل که این نوع کندانسور در این منطقه راندمان بسیار پایینی دارد و باید هنگام محاسبه ظرفیت آن باید از کندانسور هوایی بسیار بزرگی استفاده نماییم و از سوی دیگر هزینه برق آن بسیار زیاد می باشد و بهتر است که در این مناطق از کندانسور آبی یا تبخیری استفاده نماییم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کندانسور ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

اواپراتور سردخانه میوه

اواپراتور سردخانه بر اساس شرایط محیطی و نوع میوه انتخاب می شود اواپراتور تاثیر بسزایی در تعیین دما و رطوبت محیط سردخانه دارد انتخاب اواپراتور مناسب باعث می شود میوه هایی که در سردخانه نگهداری میکنیم از کیفیت بالایی برخوردار باشند و از بروز خسارت و خرابی میوه ها جلوگیری شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اواپراتور ها و استعلام قیمت آن به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه قیمت اواپراتور مراجعه نمایید.

جمع بندی

به دلیل تولید حجم بالای میوه سردخانه های میوه همیشه پر هستند و درآمد خوبی نصیب سردخانه داران می شوند و عامل مهم دیگر داشتن یک سردخانه با هزینه های تعمیر و نگهداری پایین می باشد که باید ساخت این سردخانه را به یک تیم حرفه و مجرب واگذار نمایید و برای اطمینان از این موضوع بهتر است که نمونه پروژه های اجرا شده توسط این مجموعه را بررسی نمایید.

صنایع برودتی نوری از بزرگترین مجریان سردخانه و تونل انجماد در کشور می باشد که دارای سابقه درخشانی در این زمینه می باشد و نمونه پروژه های متنوعی در سراسر کشور دارد که شما می توانید عملکرد این شرکت را بررسی نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تونل های انجماد و قیمت آن می توانید به صفحه محاسبه قیمت تونل انجماد مراجعه نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و اطلاعات کاملی در رابطه با این شرکت و فعالیت های آن به دست آورید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا