افزایش ۵۰ درصدی قیمت انرژی در بریتانیا داد مردم را درآورد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین افزایش قیمت سوخت در بریتانیا سبب شده خانواده‌های با درآمد متوسط نیز به سختی می‌توانند با افزایش قیمت انرژی در بریتانیا در آوریل کنار بیایند. تحقیقات نشان می‌دهد تعداد خانوارهای بریتانیایی که شب‌ها از استرس سوخت و انرژی می‌خوابند ۳ برابر افزایش پیدا کرده و به ۶.۳

کد خبر : 14990
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 ژانویه 2022 - 8:39
افزایش ۵۰ درصدی قیمت انرژی در بریتانیا داد مردم را درآورد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین افزایش قیمت سوخت در بریتانیا سبب شده خانواده‌های با درآمد متوسط نیز به سختی می‌توانند با افزایش قیمت انرژی در بریتانیا در آوریل کنار بیایند.

تحقیقات نشان می‌دهد تعداد خانوارهای بریتانیایی که شب‌ها از استرس سوخت و انرژی می‌خوابند ۳ برابر افزایش پیدا کرده و به ۶.۳ میلیون خانوار رسیده است که این امر ناشی از افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت سوخت در این کشورهاست.

به نظر می‌رسد حالا دیگر استرس سوخت محدود به فقیرترین اقشار و خانوار بریتانیایی نباشد به همین دلیل خانوارهای با درآمد پایین و متوسط به سختی می‌تواند خود را با این موضوع وفق دهند زیرا آنان در وضعیت فعلی قرار است بودجه بیشتری از درآمدهای خود را به هزینه بهای انرژی اختصاص دهند.

اقدامات دولتمردان بریتانیایی برای افزایش قیمت سوخت مطابق با افزایش قیمت‌های جهانی است ولی با این حال افزایش هزینه‌های سوخت برای مردم برای مردم بریتانیا همچون آواری بر سر آنان خواهد بود.

در حال حاضر ۹ درصد خانوارهای انگلیسی استرس سوخت را تجربه می‌کنند، که این امر نشان‌دهنده غیرقابل‌قبول بودن قبض‌های جدید انرژی و همچنین افزایش فقر سوخت در ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است.

زمانی که سقف قیمت انرژی در ماه آوریل به حدود ۲۰۰۰ پوند در سال برسد، تعداد خانوارهای که استرس سوخت را تجربه می‌کنند به ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت چون با افزایش ۵۰ درصد قیمت سوخت روبرو خواهند شد.

همچنین انتظار می‌رود سطح استرس سوخت در بخش‌های از بریتانیا و در میان خانوارها فقیر و مستمری بگیر به ۳۸ تا ۶۹ درصد برسد.

جانی مارشال، اقتصاددان ارشد بنیاد رزولوشن در این باره می‌گوید: «سطوح استرس سوخت به‌ویژه در میان خانوارهای مستمری بگیر و آن‌هایی که در خانه‌هایی با عایق‌بندی ضعیف هستند به شدت بالاست که این امر کاهش مدرن سازی سکونتگاه‌های بریتانیا و و محدود کردن وابستگی کشورهای عضو به انرژی گرمایشی را گوشزد می‌کند.

وی افزود: بنابراین از دولت می‌خواهیم تا در این امر مداخله کند به طوری که مؤثرترین راه برای حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد از طریق سیستم یارانه‌ای است که باید ۳.۱ درصد افزایش یابد.

این بنیاد همچنین تاکید کرده که افزایش قیمت انرژی باید لغو شود و از خانوارهای که بیشتر مصرف می‌کنند هزینه بیشتری دریافت شده تا کم مصرف‌ها آسیب نبینند.

با این کار تعداد خانوارهایی را که در استرس سوخت زندگی می‌کنند تا حدود پنج درصد کاهش می‌دهد که معادل بیش از یک میلیون خانوار بریتانیایی است.

این بنیاد خواستار اقدام هر چه سریع‌تر دولت برای کاهش قبوض انرژی دیگران با انتقال موقت عوارض اجتماعی و زیست محیطی از قبوض به مالیات عمومی شده است. این امر میانگین قبض‌ها را حدود ۲۴۵ پوند کاهش می‌دهد و تعداد خانواده‌هایی را که در استرس سوخت هستند را تا بیش از هفت درصد – یا ۱.۷ میلیون خانواده -کاهش می‌دهد.

در مجموع، صورت‌حساب‌های انرژی تا ۵۴۵ پوند در سال کاهش می‌یابد که هزینه آن ۷.۳ میلیارد پوند است و ۲.۷ میلیون خانواده کمتر در استرس سوخت زندگی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود