العامری: به هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در نتایج انتخابات را نمی‌دهیم

رئیس ائتلاف الفتح امروز چهارشنبه در دیدار با سفیر ترکیه اظهار کرد که عراق به موضوع اخراج نیروهای خارجی از کشور ادامه می‌دهد و در عین حال نشان داد که هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در نتایج انتخابات را ندارد. به گزارش ایسنا، دفتر رسانه‌ای «هادی العامری» در بیانیه‌ای اعلام کرد: هادی العامری رئیس ائتلاف

کد خبر : 6790
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 18:31
العامری: به هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در نتایج انتخابات را نمی‌دهیم

رئیس ائتلاف الفتح امروز چهارشنبه در دیدار با سفیر ترکیه اظهار کرد که عراق به موضوع اخراج نیروهای خارجی از کشور ادامه می‌دهد و در عین حال نشان داد که هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در نتایج انتخابات را ندارد.

به گزارش ایسنا، دفتر رسانه‌ای «هادی العامری» در بیانیه‌ای اعلام کرد: هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح امروز در دفتر خود میزبان علی‌ رضا گونَی سفیر ترکیه در بغداد بوده است. دو طرف در این دیدار در مورد روابط تاریخی دو کشور همسایه و لزوم برقراری روابط مستحکم بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق «واع»، در ادامه این بیانیه آمده که العامری و گونَی بر ضرورت توسعه روابط تجاری بین دو کشور و افزایش همکاری‌های سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی تأکید کردند.

العامری تصریح کرد: عراق به موضوع برکناری تمامی نیروهای خارجی ادامه می‌دهد، زیرا قانون اساسی عراق اجازه حضور هیچ نیروی غیر عراقی و در عین حال اجازه هیچ تهدیدی به امنیت کشورهای همسایه از سوی گروه‌های مسلح مخالف دولتشان را نخواهد داد.

او همچنین به موضوع انتخابات و پرونده‌های داخلی عراق اشاره کرد و گفت: احزاب سیاسی معترض به دستکاری در نتایج انتخابات، به پیگیری شکایات خود از مرجع قضایی ذی‌صلاح ادامه خواهند داد و به هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در هیچ یک از پرونده‌های داخلی را نخواهیم داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود