الگوبرداری اماراتی‌ها از گوانتانامو

این ابراز نگرانی هم از همان جنس نگرانی‌های نمادینی است که سازمان ملل برای کاهش فشار افکار عمومی در قبال جنایات و رفتار ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی یا برخی کشورها از جمله عربستان سعودی انجام می‌دهد.

شکنجه نیروهای یمنی، تنها اتهام دولت امارات در این زمینه نیست بلکه گزارش‌های متعددی از شکنجه در زندان‌های داخل این کشور نیز منتشر شده که نشان می‌دهد مقامات امارات، تعداد زیادی از مدافعان حقوق بشر، فعالان عقیدتی، روزنامه‌نگاران و منتقدان را تحت تعقیب قرار داده و به زندان انداخته‌اند و به‌طور نظام‌مند صدای مخالفان را خاموش کرده‌اند.

مرکز حمایت از بازداشت شدگان امارات در گزارشی که در صفحه این مرکز در توییتر منتشر شد تاکید کرد، تمام بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی مخالف دولت ابوظبی به شکل سازماندهی شده‌ای شکنجه شده و برخی از آنها حتی مورد تجاوز هم قرار می‌گیرند.

به گفته این مرکز، دولت امارات متحده عربی از تجربیات زندان‌های بدنامی همچون گوانتانامو الگوبرداری کرده و آن را در زندان‌های خود به کار می‌گیرد.

همین رفتار باعث شده تا گروه‌های حقوق بشری تاکید داشته باشند که امارات باید در کمیته سازمان ملل علیه شکنجه (CAT) به دلیل شکنجه و بدرفتاری با زندانیان عقیدتی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مخفی پاسخگو باشد. اما انتظار پاسخگویی کشورهایی نظیر امارات و عربستان یا رژیم صهیونیستی در قبال رفتار ضد حقوق بشری، انتظاری بسیار دور از ذهن است چرا که روابط حسنه‌ این دولت‌ها با آمریکا حاشیه امنی برای آنها ایجاد کرده تا هر جرمی را مرتکب شوند بدون این‌که خود را نیازمند پاسخگویی به نهادی در عرصه بین‌الملل بدانند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا