الیزه: ماکرون از اختلافات و سوء تفاهم با الجزایر متاسف است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های فرانسوی شامگاه سه شنبه به نقل از کاخ الیزه از ابراز تأسف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور درباره اختلافات و نیز آنچه «سوء تفاهم» با الجزایر نامید، خبر دادند.

یکی از مشاوران رئیس جمهور فرانسه در نشستی خبری پیرامون کنفرانسی درباره لیبی گفت: رئیس جمهور از بحث و جدل و سوء تفاهم با الجزایر متاسف است و خواهان توسعه روابط بین فرانسه و الجزایر می باشد.

این منبع همچنین افزود که رئیس جمهورفرانسه امیدوار است عبدالمجید تبون همتای الجزایری وی در کنفرانس لیبی که قرار است دو روز بعد در پاریس برگزار شود، شرکت نماید

از سوی دیگر، کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای مردم الجزایر و تاریخ و حاکمیت این کشور احترام قائل است و خواستار توسعه روابط دوجانبه براساس منافع دو طرف و حل چالش های بزرگ منطقه ای از جمله بحران لیبی است.

این در حالی است که رئیس جمهور الجزایر پیش از این در سخنانی اعلام کرد که کشورش در روابط دوجانبه با شرکای اروپایی خود، هرگز اجازه هیچگونه دخالت در امور داخلی خود را به آنها نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در جریان کنفرانس رؤسای هیئتهای دیپلماتیک و کنسولگری الجزایر تاکید کرد که الجزایر در روابط دوجانبه با شرکای اروپایی خود، هرگز اجازه هیچگونه دخالت در امور داخلی الجزایر را به آنها نخواهد داد.

وی همچنین بر اهمیت ایجاد روابطی مبتنی بر احترام متقابل و مساوات میان حاکمیت الجزایر و شرکای اروپایی تاکید کرد.

شایان ذکر است روابط میان الجزایر و فرانسه اخیراً شاهد تنشهای قابل ملاحظه ای بوده است.

این تنشها در پی اظهارات «امانوئل ماکرون» بوجود آمده است، او در این اظهارات وجود ملت الجزائر را پیش از استعمار فرانسه زیر سوال برده و گفته است: نظام سیاسی و نظامی الجزائر تاریخ استمارگری فرانسه در الجزائر را براساس نفرت از فرانسه بازنویسی کرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا