امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۷۰۰۰ نفر در حوادث جوی ۲ روز گذشته/ مرگ ۲ تن در سیل



معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۷۰۰۰ نفر در حوادث جوی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اقدامات و ماموریت‌های امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت:  از تاریخ ۱۸ دی ماه تا ساعت شش صبح امروز تمام ٣١ استان کشور متاثر از حوادث ناشی از مداخلات جوی بود اما در ۱۷۱ منطقه شامل ۹۴ محور، ۱۰ شهر، ۶۳ روستا و چهار منطقه عشایرنشین از ۱۰۸ شهرستان در ۲۳ استان عملیات امدادی از سوی امدادگران به اجرا درآمد.

وی استان‌های نیازمند به خدمات امدادی را آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد اعلام کرد و گفت: طی این مدت به هفت هزار و ۱۵۹ نفر امدادرسانی شده است که در این میان هزار و ۴۴۷ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

مرادی‌پور با بیان اینکه ۱۴ نفر از حادثه دیدگان نیز به مناطق امن منتقل شدند، گفت: ۱۴ نفر نیز با توجه به نوع آسیب دیدگی به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه دو تن نیز به دلیل وقوع سیل در فسا جان خود را از دست دادند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از رهاسازی ۵۹۳ دستگاه خودرو از برف نیز خبر داد و گفت: در این مدت امدادگران جمعیت هلال احمر از ۴۱ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب را انجام داده‌اند.

به گفته وی ۹۳۳ امدادگر سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در ۲۶۷ تیم عملیاتی در ماموریت‌های امدادی مربوط به حوادث جوی حضور و مشارکت داشتند. در این مدت اقلامی مانند چادر، پتو، موکت، نایلون، نان، چراغ والوور و … نیز در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا