انتقاد تند رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نظام بانکداری

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت: اگر در شرایط کنونی بانک‌ها با انگیزه و اهداف دینی و اسلامی اداره شوند، مشکلات عدیده‌ای در جامعه حل خواهد شد. وی ادامه داد: بانک نه به عنوان یک بنگاه اقتصادی بلکه باید به عنوان ابزار تسهیل تولید و امورات مردم در جامعه

کد خبر : 36684
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 می 2022 - 16:35
انتقاد تند رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از  نظام بانکداری

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت: اگر در شرایط کنونی بانک‌ها با انگیزه و اهداف دینی و اسلامی اداره شوند، مشکلات عدیده‌ای در جامعه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک نه به عنوان یک بنگاه اقتصادی بلکه باید به عنوان ابزار تسهیل تولید و امورات مردم در جامعه فعالیت کند. اکنون که بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، پیوسته آرزو داشته‌ایم که مسئله بانکداری تغییر و تحول یابد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به لزوم تغییرات جدید در نظام بانکداری کشور یادآور شد: خاستگاه بانک، جوامع غیر اسلامی است و بعد از انقلاب اسلامی سعی کرده‌ایم آن را کمی بومی و مطابق با احکام اسلام تغییر دهیم؛ اما همچنان به هدف نهایی نرسیده‌ایم و مراجع تقلید نیز از وضعیت موجود گله‌مندند.

انتقاد تند رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از  نظام بانکداری

بیشتر بخوانید:

امام جمعه قم با اشاره به لزوم چارچوب‌سازی برای مسائل اقتصادی نظام اسلامی، گفت: نظام اسلامی باید چارچوب داشته باشد و تنظیم آن وظیفه حوزه علمیه است؛ البته اجتهاد پویا سبب شده تا اختلاف‌نظرهایی نیز وجود داشته باشد؛ اما می‌توان در موارد اختلاف با استفاده از نظرات مقام معظم رهبری از تشتت آراء جلوگیری کرد و نظام واحدی را برای پیاده سازی آماده کرد.

وی خطاب به مدیرعامل بانک رفاه کارگران، افزود: اقدام شما در الگو سازی عملیاتی برای پیاده کردن احکام اسلام در نظام بانکداری، راه زیادی را در پیش رو دارد؛ اما رویکرد و نگاه شما، هم خداپسندانه و هم امیدبخش است؛ چرا که روحانیت به خاطر تضاد وضعیت نظام بانکداری با برخی احکام اسلام، پیوسته مورد سؤال و اتهام بوده است.

۲۱۲۱

برچسب ها :

ناموجود