انتقاد شدید چین از استرالیا برای همکاری با آمریکا و انگلیس در ساخت زیردریایی هسته‌ای

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ شینینگ، سفیر موقت چین در استرالیا از این کشور به دلیل ساخت زیردریایی هسته ای با فناوری آمریکا و انگلیس به شدت انتقاد کرد. 

بر این اساس، وی گفت: قرارداد زیردریایی هسته‌ای پیشینه صلح طلب بودن استرالیا را به شدت خدشه دار کرده است. مردم چین استرالیا را کشوری دوست دار صلح می‌دانند، ولی مردم امروز می‌دانند که این کشور در حال ساخت یک زیردریایی هسته‌ای برای نشانه گرفتن اهداف دوربرد است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در واکنش به این سخنان مقامات چینی گفته از تصمیم برای اولویت دادن به منافع ملی کشورش به هیچ عنوان پشیمان نیست.

وانگ، اما در مصاحبه با روزنامه گاردین از سیاستمداران استرالیایی خواسته از هر گونه اقدامی که به خدشه دار شدن روابطش با پکن منجر می‌شود به شدت پرهیز کند.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا نیز در هفته‌های اخیر گفته بود در صورت اقدام آمریکا برای حمایت از تایوان این کشور بدون شک با واشنگتن همراهی خواهد کرد.

گفتنی است استرالیا در ماه سپتامبر یک توافقنامه سه جانبه همکاری‌های امنیتی را با آمریکا و انگلیس به امضا رساند و پس از آن قرارداد زیردریایی با فرانسه را لغو کرد. این اقدام استرالیا خشم مقامات پاریس را در پی داشت.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا