انتقال آموزش های مهارتی از طریق مراکز جوار کارگاهی



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است هر کارخانه باید یک مرکز جوار مهارت آموزی داشته باشد و از این طریق آموزشهای مهارتی را به جوانان انتقال دهد.

غلامحسین حسینی‌نیا ـ در گفت وگو با ایسنا، از استقبال بیش از ۳۷ هزار واحد صنفی از طرح آموزش در محیط واقعی کار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی قابلیت اجرای طرح آموزش در محیط واقعی کار را دارند.

وی افزود: بیش از سه ماه از اجرای طرح می گذرد و با اجرای آن ۸۰ درصد افراد در واحدهای صنفی و ۲۰ درصد در آموزشگاه ها به شکل حضوری یا مجازی از آموزش های لازم بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر گسترش آموزش های مهارت محور دانش بنیان ادامه داد: در حال حاضر تمرکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های مهارت محور دانش بنیان است و تلاش داریم که این گونه آموزش را تا پایان سال به بیش از ۲۵۰۰ استاندارد شایستگی مهارت محور افزایش دهیم.

حسینی نیا درباره طرح‌های در دست اجرای سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای نیز گفت: طرحی با عنوان نخلستان با تاکید بر فناوری‌های آی تی برای فارغ التحصیلان در دستور کار است. طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار نیز با همکاری اصناف در جریان است و راه اندازی مراکز سنجش مهارت در استان و مرکز ویژه آموزشی برای زنان نیز از دیگر برنامه‌های در دست سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه هر کارخانه باید یک مرکز جوار مهارت آموزی داشته باشد، گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مهارت آموزی کارخانه ها باید داشته های علمی خود را به میدان آورده و در قالب مراکز جوار کارگاهی، آموزش‌های مهارتی را به جوانان انتقال دهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان بر لزوم توسعه فرهنگ دانش‌بنیان شدن در سطح ملی تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر به آموزش مهارت‌های دانش‌بنیان نیاز داریم که از طریق آن اشتغالزایی شود. به همین منظور مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید به میدان بیایند و هم افزایی لازم میان فعالیتهای دانش بنیان و فنی و حرفه‌ای و ارتباط آنها با صنایع شکل بگیرد.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا