انصراف پلیس لندن از پاسخگویی به حوادث مربوط به سلامت روان

مقامات پلیس لندن، پایتخت انگلیس اعلام کرده‌اند که نیروهای پلیس این کلانشهر از این پس در ماموریت‌های اورژانسی مربوط به حوادث سلامت روان شرکت نخواهند کرد مگر اینکه خطر جانی برای شهروندی وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، «مارک رولی»، یکی از مقامات پلیس لندن اعلام کرد که به افسران

کد خبر : 149449
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 می 2023 - 6:23
انصراف پلیس لندن از پاسخگویی به حوادث مربوط به سلامت روان



مقامات پلیس لندن، پایتخت انگلیس اعلام کرده‌اند که نیروهای پلیس این کلانشهر از این پس در ماموریت‌های اورژانسی مربوط به حوادث سلامت روان شرکت نخواهند کرد مگر اینکه خطر جانی برای شهروندی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، «مارک رولی»، یکی از مقامات پلیس لندن اعلام کرد که به افسران خود دستور می‌دهد تا در ماموریت های مربوط به هزاران تماسی که هر ساله برای رسیدگی به حوادث ناشی از اختلالات روان دریافت می‌کنند، شرکت نکنند.

مقامات پلیس لندن معتقدند که این اقدام ضروری و فوری است زیرا افسران با شرکت در ماموریت‌های مرتبط با حوادث سلامت روان از نقش اصلی خود در مبارزه با جرایم منحرف شده و بیمارانی که به متخصصان پزشکی نیاز دارند با حضور یک افسر پلیس، مشکلشان حل نخواهد شد.

دستور این طرح در تاریخ ۲۴ مه سال جاری میلادی (۲۰۲۳) ابلاغ شده و به بخش های مربوطه مهلتی ۹۹ روزه داده شده تا برای این تغییر برنامه ریزی کنند.

رولی اظهار کرده که افسران تقریباً یک میلیون ساعت در سال در بیمارستان ها منتظر ارزیابی بیماران دارای مشکلات سلامت روان هستند که معادل حضور در ۵۰۰ هزار حادثه آزار خانگی یا ۶۰۰ هزار مورد سرقت است.

با این حال کارشناسان می‌گویند این طرح می‌تواند باعث سردرگمی و فشار بیشتر بر پرسنل اورژانس، کارکنان آمبولانس‌ها، امدادگران و کارکنان خدمات مراقبت‌های بهداشتی شود که همین حالا هم به دلیل بسیاری از کمبودها در شرایط سختی هستند و در عین حال خدمات بهداشت روانی نیز از قبل تحت فشار و استرس قابل ملاحظه‌ای بوده است.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود