انهدام مخفیگاه های داعش در شمال بغداد توسط نیروی هوایی عراق

به گزارش جام جم آنلاین، جنگنده – بمب افکن های عراقی امروز (پنجشنبه) مواضع داعش در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد، پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.

بر پایه اعلام مقام های رسمی عراق، شنیده شدن صداهای انفجار در منطقه الطارمیه، به دلیل عملیات توسط هواپیماهای نیروی هوایی و بمباران مخفیگاه های داعش بوده است.

مقام های نظامی و رسمی عراق تاکنون گزارشی از جزییات این عملیات و تلفات تروریست های داعش ارایه نکرده اند.

الطارمیه یکی از ۶ شهرستان حومه بغداد است که به نام «کمربند امنیتی» پایتخت معروف است و چهار استان بغداد، صلاح‌الدین، دیاله و الانبار را به یکدیگر متصل می‌کند.

صبح امروز نیز، نیروهای تیپ ۵۱ فرماندهی عملیات «صلاح الدین» الحشد الشعبی و ارتش عراق عملیات مشترک نظامی را در رشته کوه های «مکحول» استان صلاح الدین انجام دادند.

سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد که این عملیات شامل پاکسازی مناطق و مسیرهای میان کوه‌های مکحول و رودخانه دجله در شمال صلاح‌الدین می‌شود.

داعش که از ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ به عراق حمله و پس از سه روز توانسته بود نزدیک به ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد، اما از همان زمان هسته های خفته این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه اقدام به تحرکات تروریستی می کنند.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا