انواع هولوگرام؛ بالاترین حد امنیت با لیبل هولوگرامی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هولوگرام به زبان عامیانه، برچسبی تلقی می شود که با استفاده از آن جلوی جعل و کلاهبرداری گرفته خواهد شد. اما در این مقاله می خواهیم سفری دقیق تر به انواع هولوگرام، سطح امنیتی که ایجاد می کند و نوع عملکرد تکنولوژی هولوگرافی بپردازیم.

تکنولوژی هولوگرام چیست؟

هولوگرام در حقیقت از تکنولوژی هولوگرافیک نشئت می گیرد و به زبان ساده فناوری است که تصویربرداری را به مرحله جدیدی رساند. این فناوری تا حدی مانند تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی است با این تفاوت که تصاویر سه بعدی نشان داده شده توسط هولوگرام را می توان بدون داشتن تجهیزات خاصی مانند عینک واقعیت مجازی مشاهده کرد. علاوه بر این سه بعدی سازی با هولوگرام، توانایی مشاهده تصویر را به صورت ۳۶۰ درجه می دهد و این بدان معناست که فرد می تواند در اطراف هولوگرام ساخته شده قدم بزند و با چشم غیر مسلح تصویر واقعی را مشاهده کند.

از جمله پیشرفت هایی که اخیرا در صنعت هولوگرافی ایجاد شده می توان به توانایی ذخیره سازی اطلاعات با حجم بسیار بالا برای مدت زمان نامحدود، نقشه برداری سه بعدی، پیشرفت در مطالعات پزشکی و علمی و … اشاره کرد. اما یکی از جاهایی که از هولوگرام بیشتر شنیده ایم، چاپ لیبل هولوگرام امنیتی است.

لیبل هولوگرام چیست و چه انواعی دارد؟

انواع هولوگرام؛ بالاترین حد امنیت با لیبل هولوگرامی

برچسب امنیتی هولوگرام که شاید آن را روی محصولات مختلف دیده باشیم، اشاره به نوعی لیبل پشت چسب دار دارد که برای کلاهبرداران غیر قابل جعل است (با درج کد های مختلف، تصاویر و متن های غیر قابل کپی کردن) و انواع مختلفی دارد. از جمله انواع هولوگرام می توان به موارد زیر اشاره داشت:

هولوگرام سه بعدی

بالاترین سطح ایمنی در برچسب هولوگرامی، در نوع سه بعدی وجود دارد. برای سفارش این لیبل می بایست اطلاعات مربوط به شرکت، لوگو و تمام جزئیات در سامانه وزارت صمت ثبت شود. علاوه بر این در هولوگرام سه بعدی تصاویر و متن به نحوی تخلخل دارند که از هر زاویه تصویر جدیدی را می توانید روی لیبل مشاهده کنید. هولوگرام سه بعدی ۱۰۰ درصد غیر قابل جعل است.

از هولوگرام ۳D بخصوص در اسناد مهم مالی و اداری، اوراق بانکی، گواهینامه های رانندگی معتبر، پاسپورت، واحد پول ملی، محصولاتی با امکان ساخت برند های متفرقه تقلبی و … استفاده می شود.

هولوگرام دو بعدی

هولوگرام ۲D معمولا دارای لایه ای روی خود است که در صورت مخدوش شدن یا کندن آن توسط افراد متفرقه، ردی از خود روی کالا به جای می گذارد و ایده آل برای گارانتی محصولات مختلف است.

هولوگرام آماده یا ژنریک

هولوگرام آماده ارزان قیمت ترین نوع هولوگرام امنیتی است و برای کسب و کار هایی که المان امنیتی سنگین نیاز ندارند؛ قابل استفاده است.

هولوگرام حرارتی

نوع حرارتی این لیبل به دلیل استفاده از روش های خاص تولید، بعد از چسبیده شدن به سطح به سختی قابل کندن است و اگر هم کنده شود مانند لیبل وید عبارتی مانند گارانتی باطل است را روی کالا حک می کند.

هولوگرام دارای QR Code

روی انواع لیبل، قابلیت جدیدی به نام بارکد زنی یا استفاده از QR code فراهم شده است تا به راحتی و با استفاده از اسکن تلفن همراه، مشتریان به محتوای اصالت محصول یا مدت گارانتی دسترسی داشته باشند.

هولوگرام شفاف یا ترنسپرنت

از هولوگرام ترنسپرنت یا شفاف، زمانی استفاده می شود که نیاز باشد زیر برچسب را مشاهده کرد. این برچسب عملکردی مشابه لیبل شیشه ای دارد با این تفاوت که علاوه بر شیشه ای بودن، اصالت کالا را نیز تضمین می کند. برای سفارش لیبل شیشه ای اینجا را کلیک کنید.

سفارش لیبل هولوگرام از سیناپکینگ: ۲۵ سال اعتماد

انواع هولوگرام؛ بالاترین حد امنیت با لیبل هولوگرامی

مجتمع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ با مدیریت مهندس احسانی و با بیش از ۲۵ سال سابقه کاری درخشان در ارائه کیفیت بسیار بالای چاپ هولوگرام، برچسب اموال و سایر موارد چاپی، یکی از برترین شرکت های چاپ در سطح شهر تهران است.

این مجموعه با داشتن نمونه کار های فراوان، همکاری با شرکت های معتبر و ارائه کیفیت تضمین شده به همراه مشاوره رایگان آماده ارائه خدمات چاپی به شما عزیزان در سراسر ایران است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره و نحوه سفارش انواع لیبل امنیتی با شماره پنج رقمی ۰۲۱-۳۴۲۷۸ تماس حاصل نمایید و یا با مراجعه به وبسایت این مجموعه به نشانی اینترنتی sinapacking.com اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا