انگلیس به طور رسمی حماس را سازمان تروریستی عنوان کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، انگلیس، روز جمعه به طور رسمی تمام جنبش حماس را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد؛ و هشدار داد که اعضای آن و کسانی که با این جنبش در تماس هستند و از آن حمایت می‌کنند با مجازات‌های شدید و زندان روبرو می‌شوند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی گروه حماس، از سال ۲۰۰۱ در انگلیس ممنوع شده است، اما وزارت کشور این ممنوعیت را به نهاد‌های سیاسی آن نیز تعمیم داد و کل جنبش حماس در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت.

هفته گذشته پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، اعلام کرد قصد دارد هفته آینده اصلاحیه‌ای را به پارلمان انگلیس ارائه کند که حماس را یک سازمان تروریستی دانسته و هر کسی را که از این جنبش حمایت می‌کند به ۱۰ سال زندان محکوم می‌کند.

این سخنان وزیر کشور انگلیس واکنش‌های شدیدی را به همراه داشت و جنبش‌های مقاومت و حماس و دیگر کشور‌های ازاده دنیا این تصمیم را محکوم کردند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بلافاصله از پریتی پاتل به دلیل تلاش هایش در حمایت از این رژیم تشکر کرد. از سوی دیگر، نیز یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام وزیر کشور انگلیس را تصمیمی مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا