اولین شرط شکست نخوردن در ورزش!

یک ورزشکار اگر به عنوان شرط اولیه، افکارش را تغییر دهد هرگز شکست نخواهد خورد.

به گزارش ایسنا، سر دادن شعار بسیار زیبا است و این روزها بازار بسیار داغ و پر رونقی را نیز با خود به همراه دارد، اما سوال اینجاست که آیا می توان به راحتی افکارتان را تغییر دهید؟

طبق تحقیقات به عمل آمده، روزانه هزاران فکر منفی و مثبت به ذهن افراد که ورزشکاران نیز از آن مستثنی نیستند هجوم می‌آورد و طبق قانون کوانتوم افکار انسان انرژی است و این افکار و انرژی همدیگررا جذب یا دفع می‌کنند و این موضوع بستگی به شرایط ذهنی دارند که اغلب افکاری که درذهن انسان بیشتر باقی می‌مانند، افکاری هستند که با عقاید و باورها همسو یا نزدیکتر هستند و به همین دلیل روانشناسان بر این باورند که باورهای انسان، عادت رفتاری ایجاد می‌کنند.

عادت‌های رفتاری، کلام و افکار انسان را شکل می‌دهند و جالب اینکه حداقل ۹۵ درصد از فعالیت‌هایی که انسان انجام می‌دهد از روی عادت است. خواه این عادت‌ها مفید یا خواه عادت‌های مضر باشد.

انسان‌ها معمولا زمانی که روی یک موضوعی متمرکز می‌شوند، حتی بزرگترین رویدادها و اتفاقات اطراف خویش را نمی‌بینند و بی توجه از آن محل دور می‌شوند و تغییراتی غیر معمول را متوجه نمی‌شوند، البته این موضوع توسط پرفسور دنی کارامل که یکی از اثرگذارترین روانشناسان حال حاضر جهان است به اثبات رسیده و باعث شده جایزه نوبل را دریافت کند.

تنها مسئله مشخص این است که ذهن انسان نمی‌تواند بیشتر از یک رشته افکار را در خود حفظ کند و در نتیجه ما نمی‌توانیم همه زمان، افکار منفی و یا افکارمثبت داشته باشیم. زمانی که شما به عنوان یک فرد ورزشکار روی موضوعی تمرکز می‌کنید، انرژی زیادی مصرف می‌شود و مورد توجه ذهن قرار می‌گیرد و ذهن با تمام وجود خود را درگیر و شما را به سوی همان افکار هدایت می‌کند و تمام احساسات و رفتار شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد و به عبارتی شما تبدیل به همان چیزی می‌شوید که بیشتر به آن فکر می‌کنید.

بر اساس این مطلب که از سوی بهروز شهسواری، روانشناس ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: اگر شما به عنوان یک ورزشکار بخواهید یک موضوع را مدنظر قرار دهید، باید شرایط اولیه را پایه ریزی و فضای رشد و شکوفایی افکار مثبت را فراهم کنید، اولین مقوله حائز اهمیت برای تغییر افکار این است که تصمیم بگیرید که افکارتان را تغییر دهید و تا زمانی که این مسئله از سوی انسان مدنظر قرار نگیرد، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

اگر شما بگویید که می‌توانم یا اینکه نمی‌توانم در هر صورت حق با شماست، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که فعالیت مربوطه را انجام دهید یا خیر، اما این اولین و مهم‌ترین اقدامی است که می‌توانید برای دست یافتن به اهداف‌تان بکار گیرید.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا