ایران، از محورهای اصلی سفر جیک سالیوان به قدس اشغالی

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به موضوعات مرتبط با ایران در دیدار و رایزنی مشاور امنیت ملی این کشور با مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد. به گزراش ایسنا، وبگاه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به قدس اشغالی، به محورهای دیدار و رایزنی او با مقامات ارشد رژیم

کد خبر : 95299
تاریخ انتشار : جمعه 20 ژانویه 2023 - 13:16
ایران، از محورهای اصلی سفر جیک سالیوان به قدس اشغالی



کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به موضوعات مرتبط با ایران در دیدار و رایزنی مشاور امنیت ملی این کشور با مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گزراش ایسنا، وبگاه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به قدس اشغالی، به محورهای دیدار و رایزنی او با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اشاره کرده و در بخشی از آن نوشت: او در رایزنی‌هایش با نخست‌وزیر و مقامات ارشد اسراییل بر تعهد راسخ آمریکا نسبت به امنیت اسراییل و مقابله با تهدیدهای مداوم ناشی از ایران علیه اسراییل، آمریکا و مناطق گسترده‌تر تاکید کرد.

با وجود تاکید مقامات ایران بر این که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، در ادامه این بیانیه آمده است که مشاور امنیت ملی آمریکا «بر تعهد آمریکا نسبت به این که ایران هیچ‌گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند» تاکید کرد.

کاخ سفید که مانند سایر متحدانش مدعی است ایران با عرضه پهپادهای جنگی به مسکو از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کند؛ ادعایی که از سوی تهران و مسکو رد شده است، در ادامه بیانیه‌اش آورده است: آن‌ها درباره اوکراین و شراکت دفاعی در حال شکل‌گیری میان روسیه و ایران و پیامدهای آن برای امنیت منطقه خاورمیانه نیز گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود