بازداشت ۷ نفر در میناب

آفتاب‌‌نیوز : مجتبی قهرمانی در تشریح این خبر اعلام کرد: با هماهنگی مقام قضایی، پس از بررسی‌های دقیق اطلاعاتی، ۷ نفر از عوامل اصلی تعرض به مأموران فراجا در شهرستان میناب شناسایی و دستگیر شدند. وی در ادامه با اشاره به سواستفاده برخی رسانه‌ها از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص درگیری این

کد خبر : 147745
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2023 - 3:59
بازداشت ۷ نفر در میناب



آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی قهرمانی در تشریح این خبر اعلام کرد: با هماهنگی مقام قضایی، پس از بررسی‌های دقیق اطلاعاتی، ۷ نفر از عوامل اصلی تعرض به مأموران فراجا در شهرستان میناب شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه با اشاره به سواستفاده برخی رسانه‌ها از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص درگیری این افراد با مأموران فراجا حین اجرای حکم قضایی، اظهار کرد: پرونده اختلاف ملکی بین افراد مذکور با یکی از همسایه‌هایشان در شعبه دادگاه حقوقی میناب مطرح شده بود که پس رسیدگی قضایی و با وجود تلاش برای صلح و سازش بین طرفین در نهایت با عدم موافقت آن‌ها برای پایان دادن به اختلافاتشان، منجر به محکومیت یکی از طرفین دعوا به علت تصرف غیرقانونی زمین‌های همسایه شان شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: به دستور قاضی شعبه اجرای احکام، حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز مربوط به این پرونده در روستای گوچگ میناب با حضور نماینده دادستان، خواهان پرونده و مأموران فراجا در حال اجرا بوده است که با امتناع، اعتراض و تمرد متصرفین غیرقانونی روبه رو شده و در پی این ماجرا این افراد ضمن زد و خورد با مأموران اقدام به تهیه فیلم و ارسال به شبکه‌های ماهواره‌ای معاند کرده اند. در نهایت با مقاومت مأموران فراجا، قانون شکنان و متعرضین اقدام به فرار از محل درگیری نموده اند که در یک عملیات تعقیب و گریز ۷ نفر از آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های فنی و تخصصی، به تمرد و زد و خورد با مأموران در حین انجام وظیفه و تهیه فیلم و ارسال به شبکه‌های معاند برای کارشکنی در اجرای حکم قضایی اعتراف نموده اند. تحقیقات از متهمان برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستانشان ادامه دارد که نتیجه آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به دستورات اخیر ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم حمایت از ضابطین و برخورد با متعرضین به آن‌ها تأکید کرد: هرگز در اجرای احکام قضایی به حواشی ایجاد شده از سوی مجرمین و قانون شکنان توجه‌ای نخواهیم داشت و افرادی که در مقابل ضابطین دادگستری تمرد کنند یا به اماکن و خودرو‌های آن‌ها خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهند شد.



منبع

برچسب ها :

ناموجود