بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها در لیگ بیست و سوم؟

با آغاز سال ۱۴۰۲ صحبت‌های امیدوارکننده‌ای راجع به بازگشت زنان تماشاگر به ورزشگاه‌های فوتبال انجام شده است با این حال همچنان ابهاماتی در رابطه با این موضوع وجود دارد. به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. در ابتدای لیگ بیست و دوم بود که

کد خبر : 148715
تاریخ انتشار : شنبه 27 می 2023 - 19:30
بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها در لیگ بیست و سوم؟


با آغاز سال ۱۴۰۲ صحبت‌های امیدوارکننده‌ای راجع به بازگشت زنان تماشاگر به ورزشگاه‌های فوتبال انجام شده است با این حال همچنان ابهاماتی در رابطه با این موضوع وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. در ابتدای لیگ بیست و دوم بود که مجوز حضور محدود زنان تماشاگر در بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس صادر شد تا فضای جالبی در جریان بازی‌های این دو تیم به وجود بیاید اما تنها پس از دو بازی برای استقلال و یک بازی برای پرسپولیس پرونده حضور زنان در ورزشگاه‌ها به طور کامل بسته شد تا اواخر اسفندماه ۱۴۰۱.

طی روزهای گذشته و قبل از دیدار تیم‌های استقلال و نساجی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، علیرضا فاضلی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی از آمادگی این ورزشگاه برای حضور بانوان در لیگ بیست و سوم خبر داد و گفت که برای بهترین میزبانی از زنان آماده می‌شوند. پیش از این بارها مسئولان مختلف درباره حضور زنان در ورزشگاه سخن گفتند که حداقل بعد از هفته ششم لیگ برتر بیست‌ودوم، رنگ واقعیت به خود ندید.

بیش‌تر بخوانید

بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها در بازی‌های تیم‌ ملی

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جریان مجمع پایان سال این فدراسیون پس از حدود ۶ ماه به حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم دو بازی آینده تیم‌ملی (روسیه و کنیا) را با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم. این آغازی برای گام‌های موثر برای حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست. اگر تماشاگران هنگام حضور بانوان رعایت کنند باعث می‌شود که حضور پرشورشان را در ادامه داشته باشیم. در حال حاضر ممنوعیتی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیست. تنها نگرانی‌هایی بابت اتفاقات و رفتارهایی است که ممکن است رخ دهد.

بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها در لیگ بیست و سوم؟

رئیس فدراسیون فوتبال در آن زمان برای اولین‌بار پس از بسته شدن پرونده حضور زنان در ورزشگاه‌ها اعلام کرد که ممنوعیتی در رابطه با این موضوع وجود ندارد تا دوباره امیدها برای بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها زنده شود. این شد که حدود ۲۵۰۰ نفر از تماشاگران دیدارهای تیم‌ ملی مقابل روسیه و کنیا را زنان تشکیل دادند تا بالاخره فوتبال ایران پس از حدود ۷ ماه شاهد بازگشت آن‌ها باشد.

رفع شدن موانع حضور زنان در سال ۱۴۰۲

این روند ادامه پیدا کرد تا این که وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۲۴ فروردین سال ۱۴۰۲ نشست هماهنگی در رابطه با حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها برگزار کرد که در آن حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان بر ساماندهی امکانات لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال تاکید کرد. در ادامه کار تا جایی پیش رفت که سجادی در اواسط اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که مساله حضور زنان حل شده است و آن‌ها می‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند.

آخرین صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان هیچ اما و اگری نداشت و به همین دلیل سوالی که پیش آمد این بود که اگر مشکلی بابت حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، پس چرا این اتفاق در هفته‌های پایانی لیگ بیست و دوم رخ نداد؟ این جا بود که مهدی تاج وارد ماجرا شد و یک قطعه دیگر از پازل حضور زنان را حل کرد.

مهدی تاج در گفت‌وگویی تلویزیونی عنوان کرد: هیچ مانعی بابت حضور بانوان وجود ندارد مگر این که سخت‌افزار یک ورزشگاه به ما این اجازه را ندهد. یا یک سری از ورزشگاه‌ها این اجازه را به ما می‌دهد مانند نقش جهان، سیرجان و فولاد خوزستان که شرایط مطلوبی دارند. این اتفاق باید بیفتد که می‌افتد و مجوزهای آن صادر شده است. ما در فصل آینده اگر مانعی پیش نیاید با شیب ملایمی این موضوع را آغاز می‌کنیم.

ابهامات و حذف آزادی از ورزشگاه‌های استاندارد

البته مهدی تاج به شکلی صحبت کرد که اگر حضور زنان در لیگ بیست و سوم اتفاق نیفتاد، ایرادی به او گرفته نشود. او در بخشی از صحبت‌هایش از عبارت «سخت‌افزار» استفاده کرد و در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد که بانوان در صورتی که مانعی وجود نداشته باشد به ورزشگاه‌ها باز می‌گردند؛ این در شرایطی است او در ابتدای اظهاراتش از وجود نداشتن مانع صحبت کرده بود. هم‌چنین او با وجود سوال مجری برنامه درباره ورزشگاه آزادی، نام این ورزشگاه را در صحبت‌هایش نیاورد.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود