باند کلاهبرداری در کهگیلویه دستگیر شدند/ اد کن پول بگیر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید محمد موسوی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی، کانالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله «اد کن پول بگیر»، کمک مالی رئیس جمهور و اسپانسر بانک ملی و

کد خبر : 49134
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 7:46
باند کلاهبرداری در کهگیلویه دستگیر شدند/ اد کن پول بگیر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید محمد موسوی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی، کانالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله «اد کن پول بگیر»، کمک مالی رئیس جمهور و اسپانسر بانک ملی و … اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

وی ابراز داشت: با بررسی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، ۳ نفر از متهمان اصلی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

موسوی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده به بزه ارتکابی خود اعتراف و در تشریح شگرد مجرمانه خود اظهار داشتند: قربانیان را دعوت می‌کردیم تا جهت سرمایه‌گذاری و کسب منافع مالی، تعدادی را به گروه تلگرامی تحت عناوین مذکور اضافه نموده و به ازای تعداد افراد اد شده در گروه، مبالغی را دریافت کنند.

وی با اشاره به دیگر اظهارات کلاهبرداران، گفت: حتی به جهت وسوسه نمودن آنها از طریق نرم افزارهای رسید ساز، رسید جعلی تهیه نموده و آنرا در گروه منتشر می‌کردند که همین موضوع بسیاری را امیدوار می‌کرد که با فشردن یک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به این گروه مبلغی را دریافت کنند.

موسوی به دیگر اعترافات متهمین اشاره کرد و بیان داشت: در ادامه پس از به کار بردن شگردهای مذکور از آنان درخواست می‌کردند برای واریز وجه می‌بایست مبالغی به حساب اسپانسر گروه واریز کرد و در نهایت مبالغ درخواستی توسط مالباختگان به حساب‌های کلاهبرداران واریز و دیگر جوابگوی آنها نبودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب‌های مردم، جلب اعتماد آنان می‌باشد که علت اصلی آن عدم آگاهی و سواد کافی در خصوص کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است.

وی افزود: در این خصوص هموطنان می‌بایست هوشیاری لازم را داشته باشند و اطلاع داشته باشند که هیچ بانک یا نهادی با ترفنده‌ی مذکور این کار را در فضای مجازی انجام نمی‌دهند و واریز پولی در کار نیست و اگر رسید پولی هم برای کاربر صادر شود، جعلی است که یا به وسیله آپ های رسید ساز صادر شده و یا تصویر فتوشاپی است.

موسوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورتی که کاربران با موارد مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند گردند.

برچسب ها :

ناموجود